Natt 1/2

Då har jag vaknat igen efter min första nattjour på medicinakuten. 20.00 - 08.30 var det som gällde.
Det gick faktiskt bättre än väntat måste jag säga. Mycket patienter initialt, men runt 4-5 tiden var det rätt lugnt vilket höll i sig fram till dagpersonalen anlände vid 8.
Det stora temat för natten var egentligen bröstsmärtor, så det har fått tränats på EKG-tolkning. Det bjöds på en trolig myokardit, i övrigt mest benigna bröstsmärtor. Dessutom någon oklar feber, trombocytopeni och en intox. Helt klart en helt okej första natt.
 
Jag kom hem runt 9-tiden och har från dess somnat och vaknat in absurdum. Ställde klockan på 15, men av oklar anledningen ringde den inte utan jag vaknade vid 16 istället.
Nu vankas plugg och att ta det lite lugnt, eventuellt ett benpass ikväll. Känner med dock rätt mör i huvudet och kroppen efter att totalt ha vänt på dygnet, och det ska bli spännande att se hur mycket jag kommer kunna sova ikväll/inatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0