dator och orto

Ringde nyss på dörren. Det var hemleveransen av min nya dator! Farligt såhär mitt i veckan när man har seminarier och grejer att dona med, men kopplade in den lite snabbt och sitter nu och navigerar lite. Den är riktigt vass, drar in spec lite längre!
 
Tänkte skriva en kul grej som hände mig. Innan jul så ringde min handledare från ortopeden mig och snackade lite. Bland annat frågade hon om jag hade nåt sommarjobb och vad jag planerade att göra på sommaren. När jag sa att jag inte hade något sommarjobb än sa hon att hon ville ses och prata. Vi bestämde då att vi skulle ses uppe på avdelningen där jag var, men när hon kom var jag upptagen med en patient och det hela rann ut i sanden.
Nu i fredags däremot, när vi hade haft våran muntliga examination, kom hon fram till mig (och typ 10 andra) som stod och väntade på att få reda på OSCE- och tentabetygen, och erbjöd mig jobb (om dom skulle ta in studenter under sommaren vilket hon inte visste än) samt bad mig skicka mitt CV till henne. Lite otaktiskt att enbart adressera mig med en sådan sak inför alla andra, men det kändes sjukt bra att få det erbjudandet! Så nu har jag dragit iväg mitt CV och håller tummarna!!
 
  • MSI Z77A-G43 ATX
  • 1TB Western Digital Caviar Blue
  • SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5
  • Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)
  • Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition
  • Fractal Design Integra R2 650W 80+ Bronze
  • Fractal Design Define R4 Svart
  • DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM
  • Noctua NH-U9B SE2
  • Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE LP Röd
  • Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1
Allt som allt gick kalaset på 12 224 riksdaler. Men det får det vara värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0