tuttar och anestesiologi

Nyss hemkommen ifrån ett jäkligt skönt pass - triceps, axlar och bröst. 
Som ni säkert har förstått vid det här laget så är jag en flitig förespråkare för
gymträning med alla dess vinster man får;

- bättre immunförsvar, sen jag började gymma har frekvensen infektioner
i öron/näsa/hals reducerats drastiskt

- lägre viloblodtryck, vilket innebär mindre slitning på hjärta och kärl.

- lägre vilopuls, vilket innebär mindre slitning på hjärtat

- endorfinpåslag, vilket kort kan beskrivas som kroppens endogena morfin.
Man blir gladare, får ett reducerat stresspåslag mm

- samt mycket mer...

Vad har hänt sen senast då, förutom den vanliga gymträningen?
Avslutade praktiken på urologen med ett jäkligt bra och lärorikt seminarium.
Urologi låter väl ungefär så oupphetsande som det kan bli, men är faktiskt
väldigt positivt överraskad med placeringen. Det känns som om specialiteten
har fått lite mer poäng i min bok om möjliga framtida arbeten - med inslag av
både internmedicin, minor och major kirurgi.

På onsdagen började jag min 6-dagarsplacering på anestesiologen.
Detta känns som en specialitet jag skulle välja för dess olika ingrepp,
men att söva och vänta känns ändå inte riktigt som min melodi.
Placeringen har börjat okej ändå, man lär sig mycket och det är bra.
Samtidigt måste man plugga en hel del då det är många situationer
som kan uppstå, många olika farmakologiska egenskaper på administrerande
läkemedel och vilja reaktioner kroppen svarar med. Mycket msn kan ha nytta
av senare känns det som.
I helgen har jag läst klart anestesiologiboken, så ikväll ska jag läsa det
viktigaste och sen känns det som om jag är förberedd inför kommande vecka.

I fredags var det fredagsföreläsningar hela dagen, inte mycket att orda
om annat än att det överlag var bra föreläsare, förutom coloncancern
som är intressant med där föreläsaren var SÅ JÄÄÄVLA TRÅKIG...

Igår hade syrran premiär i division ett i innebandy, med match mot Mariestad.
Blev vinst med 3-2 där syrran var inne på 2 av målen, hon spelade riktigt bra!
Kul för Mariestad att åka så långt hem igen med 0 poäng.
Ikväll är det damjuniorer elit mot Kungsängen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0