skön

Idag har jag suttit på mottagning, palperat en 150 ml prostata, gjort 
urologiseminarie till imorgon och spelat ben på gymmet. En helt okej
dag, varken mer eller mindre.

Några sköna citat från läkaren som ansvarade för mottagningen:
-till patienten- "ta med den här lappen ut i korridoren och leta efter 
någon som ser ut som en sjuksköterska så visar dom dig vad du
ska göra
-läser urologjournaler när pat påstår att han haft njur- och kärlbesvär 
också. läkaren säger att det inte står nåt om det, kryssar sedan i
att visa journaler från alla avdelningar, varpå 3 sidor med journaler
poppar fram- "å herre jävlar!"
-ett man är inne för att dra en kateter, och vill ha sjukskrivning efteråt 
i 3 veckor, men får halvtid i 2- "det är bättre att lösa det i operationsrummet
så slipper man ta med dom in på besöksrummet där dom ska
tjaffsa om fler tjänster" när vi kommit in på rummet sa han sen
"fan, stäng dörren så dom inte följer efter!"
-efter ett besök med en patient som såg rätt nedgången ut- "han såg ju 
jäkligt söndersupen ut, men det är värderande och det kan man inte skriva
i journalen så vi kör på rödflammig, det är bättre"
-en underläkare hade bokat in en av sina patienter till hans mottagning- 
"vad håller hon på med? jag tänker inte hålla i hennes mottagning,
hon får fan ta hand om sina egna patienter"
-en patient frågar om biverkningar på en medicin- "ja, smäller man på med 
maxdos direkt så kan man bli trött och slö, systemet kopplar ner"
 
Kanske kan låta lite cyniskt och barskt, men han var förjävla skön. 
Imorgon är det sista dagen på urologen för mig. Då blir det caseseminarium 
9 - 14, sen är det anestesi ons + tors.
Nu ska jag koppla ned mitt systemet :) 
 
Once the game is over, the king and the pawn go back in the same box

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0