Alive

Jag ville typ bara meddela att jag lever efter första dagen på kirurgkursen. Hårdstart direkt med 9-5, imorgon är det 8.30-5.
Förutom allmän info och föreläsningar om akut buk och den lilla kirurgin så gick vi igenom hur man tvättar sig inför en op på ett korrekt sätt, hur man tar på sig sterila handskar sterilt, hur man (assisterat av en sköterska) får på sig en hel operationsmundering samt hur man sen tar av sig den utan att kontaminera allt runt omkring sig.

Nu under kvällen har jag läst typ halva urologikapitlet i kirurgiboken då jag fick reda på att min första kliniska placering är på urologen nästa vecka.

Nu ska jag slockna i sängen framför lite us open. Pensionärstid, jag vet, men jag är så jäääävla trött. Gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0