schtycken

Skönt med välbehövlig helg! I fredags knallade jag hem vid lunch, föreläsningarna var så jäkla dåliga så jag kände att jag lika gärna kunde sätta mig hemma och plugga själv. En föreläsare drog upp nån internetsida med allmänna riktlinjer för osteoporos och gick igenom dem (utan någon som helst förberedelse eller nåt, vilket var tråkigt då det kändes som han var jävligt duktig och kunde mycket, men så grått och oengagerat när man gjorde på det sättet. Hade nog kunnat bli väldigt bra om han ansträngt sig med att dra ihop några slides), en annan läste i princip rakt upp-och-ned vad som stod på föreläsningsslidsen.
 
I lördags var det födelsedagskalas hos min numera 4-åriga kusin Jasmine. Hon brukar välja ut en av mig och mina 2 syrror att "fästa" sig extra vid varje gång vi ses, och i lördags var det jag som var extra poppis. Hon ville sitta i mitt knä, klättra på min rygg och mina axlar, gå igenom hur man stavade mitt och hennes namn, sjunga lite sånger på engelska (hennes farsa kommer från Kenya, flyttade till USA när han var typ 16 så därför försöker dom göra henne tvåspråkig) - ba-ba black sheep och itsy bitsy spider. Dessutom skulle jag prompt sitta bredvid henne när vi käkade.
Framåt kvällen drog jag iväg till en polare med järngänget och käkade taco samt drog på Final Destination 5 medan några lirade Fifa 13. Bra kväll.
 
Söndagen spenderades med plugg, gym och innebandy. Andra matchen för syrran och damlaget i Div 1, de vann ju sin första med 3-2 mot Mariestad-Lockerud. Nu mötte de Tyresö-Trollbäcken, ett av tre lag som är/var förhandstippade att göra upp om serieseger och elitserieplats (de andra två är Hässelby, som vi slog förra året i DM-slutspel, samt Södertälje). Det blev en skön vinst med 1-3 och nu ligger vi tredelad etta (med just Hässelby och Södertälje).
 
Idag var första dagen på den nya praktikplatsen. Vi har i princip bara 1 vecka / avdelning så man slussas runt ganska fritt, och denna vecka är det kirurgakuten som gäller. Dagen var väl ingen jättehöjdare - alla 5 i vår grupp var på akuten samtidigt (där det finns _två_ vårdlag, så det blev rätt trångt och lite utrymme för att göra så mycket). Fick dock gå med flödesläkaren och därmed chansen att lyssna på lite diskussioner om "svåra"/oklara fall, ta en patient samt känna på lite bukar. Alltid något. Från och med imorgon är vi uppdelade i skift, så jag och S blir där 15-21 medan dom andra tre är där 07.45 - 15. Blir nog bättre då.
 
Nu ska jag lägga mig och läsa lite i nån timme innan jag sluter mian blå. Är sjukt trött efter tidig uppgång, brutal huvudvärk efter praktiken och sedan ett tungt benpass alldeles nyss. Lyckades iaf dra upp 485kg i benpressen, två gånger dessutom. Natt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0