löwet

Nu har jag hunnit avsluta min två-veckors-placering på ortopeden, och det var nog en av de bästa placeringarna denna terminen. Inte för att ortopeden är det roligaste ämnet på pappret, utan för att vi blev så bra bemötta, allt var så strukturerat och vi fick göra lite! Det bästa var nog minor surgery - där jag fick vara med på två fot-operationer, och en session med vår handledare och hans "supervisor" där vi skulle göra en höftplastik - där fick jag vara med och assistera mycket och sedan sy ihop i princip hela såret (sånär som på 1-2 stygn) själv. Det var 15ish stygn!
Vi hade även ett par riktigt bra seminarier där jag lärde mig galet mycket. Utan att gå in så mycket djupare så kan jag säga att det var två riktigt bra veckor.
 
Från idag och två veckor framåt är jag utplacerad på Löwenströmska sjukhuset för en kurs i "Ryggsmärta". Börjar 8 varje dag, och det tar ca 1h 40 mins från dörr till dörr, men det känns som det är en rätt bra kurs så jag hoppas på ett bra utbyte. Kommer få vara på operation 3 pass - en heldag och två halvdagar (vilket är KUNG!), samt mottagning en heldag. Resten är föreläsningar och mindre placeringar. Kommer dock vara helt död efter det - hoppas inte energin till gymmet blir lidande. Ska se till att piska mig själv riktigt ordentligt.
 
 
Drar iväg en liten picbomb också bara för att ..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0