citat

Passet avslutat och vilket satans jävla tryck det gav. Högreppare är verkligen apnajs, men det svider och smärta som fan när mjölksyran börjar forsa, och det svider även lite i självförtroendet då man får sänka vikterna lite - vilket dock vägs upp av pumpen man får. Armarna ser så sjukt stora ut.
Ang. att sänka vikterna så är jag, något som jag tror jag skrivit om förut, en sån som är viktstark och inte repstark. Jag kan köra 4 reps på en vikt, öka rätt mkt och sedan dra av en 3a. Få reps kan jag trycka upp med MYCKET vikt. Men ska jag å andra sidan köra 10-12 reps så måste jag gå ganska lågt i vikt. Det har ju såklart att göra med att jag i princip alltid har tränat med lågreppare och filosofin "kommer styrkan så kommer musklerna, men inte nödvändigtvis tvärtom". Både en fysisk och psykisk ovana, och dessutom en enorm mjölksyraotålighet.
Tänkte dock försöka mig på högreps-fisolofin ett tag och lägga in det i schemat mer och mer. Dvs inte gå över till det helt och hållet direkt, utan med försöka anpassa mig. När jag i sommar/efter sommaren börjar "bulka" igen är tanken att jag i princip helt ska ha gått över, för att se hur jag svarar på högvolymsträning under kaloriöverskott. Tror och hoppas på att det kan bli bra - man vill ju se ut att bänka mkt när man gör det..

I tidigare inlägg så postade jag låten "Vi var barn då - Ison & Fille feat. Aleks". Detta fick mig som sagt att köra memory-lanen och jag kom av någon anledning att tänka på roliga och snälla saker folk har sagt till mig. Tänkte posta 3 av dom här för att på något sätt föreviga det. Håll tillgodo:


Min älsta syrra (då vi satt på ett ganska övergivet burger king i Tyskland och det var ett lite grabbgäng som satt vid bordet bredvid): "Jag känner mig så trygg när du är med!".

Roy (En snubbe vi brukade gymma med för nåt år sedan, innan han flyttade till Ukraina (eller liknande) för att plugga till tandläkare) : "Jag fattar inte hur man kan ha så mycket muskler OCH vara så smart som du!"

Jessica (Gift trebarnsmamma som pluggade i min klass men hoppade av efter termin 5, som jag var väldigt nära): "Jag tror att tjejen som får dig kommer bli riktigt lycklig!"


Nu ska jag ut och knata - kvällspromenad. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0