ref

Igår och idag har jag inte gjort många knop när det gäller pluggning. Fick kommentarerna på uppsatsen av min koordinator igår, och det var inte så farligt mycket. Hade gjort några rookie-misstag, som typ att jag hade använt mig av vardagliga förkortningar såsom "t.ex", "pga" och "dvs", trots att man ska skriva ut dessa. Dessutom hade jag glömt att figurer ska vara helt fristående, man ska inte behöva läsa något allt i uppsatsen för att förstå dom. Måste utöka min text där med andra ord. En jävligt irriterande grej som jag fick kommentar på var referenser. I studieinstruktionerna står det att rekommenderat antal referenser är 20-60. Detta tolkade jag som att det var lite halvfrivilligt hur många referenser man hade, då det inte explicit stod att kravet var 20-60. Jag har därför använt mig av 87 stycken, men fick kommentar att dra ned på det så att det max är 62-63. Kommer bli riktigt jobbigt och segt, men har dubbel- och trippelreferenser på många ställen (vilket snarare känns som en styrka med uppsatsen), så det ska nog gå iaf. Tänkte sätta tänderna i detta imorgon.

Ikväll, eller om ca 30 mins (halv 7) blir det gym. Tränade bröst igår så blir rygg idag, rokad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0