dominate

Idag har jag fortsatt att städa inför syrrans studenttagande. Fick ta badrummet på övervåningen, vilket brukar vara min huvudsyssla på städdagar pga att mina syrror är så jävla kinkiga när det kommer till att städa toaletter och duschar. Så har stått på alla fyra och skrubbat duschkabinen, tvättat yakuzzin, toaletten, handfatet, speglarna, burit ut stolarna och bordet och spolat rent med vattenslangen samt trixat lite i bastun.

Mitt i allt har jag även läst igenom en polares uppsats. Har säkert berättat om honom förut, en av mina bättre polare på utbildningen (sjukt duktig och kunnig snubbe, maxat/aceat typ 4-5 tentor). Han hade forskat på inflammation vid pleurit, och huruvida det går att blockera intracellulära signaleringar och Rho-kinas för att minska kärlpermeabilitet och neutrofilrekrytering. Pleuritmodellen var på möss.
Sjukt bra uppsats, och en (av två) diskussioner totalt sett som jag blivit riktigt imponerad av. Hade några smärre anmärkningar som han väl höll med om. Samtidigt fick jag lite feedback på min uppsats som han hade läst igenom, det är bra då man lätt blir blind och inte ser hur konstigt man bygger upp meningar ibland.

Nu tänkte jag belöna mig själv med ett saftigt ryggpass. Ska bli så jäkla skönt att rensa huvudet lite och köra all in. Time to dominate!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0