pec pop

Hemma. Kom hem vid halv 10, lagom för att se de sista 5 minutrarna av HV71 - Färjestad och sedan sudden death. HV71 vann rättvist kan jag meddela, kändes ju fan som färjestad köpt domarna, varenda domslut fick dom ju med sig. En grej som jag länge har tänkt på, och som jag tycker är jävligt larvigt med HV71, är;

  • Gäller inte explicit HV71, men många "bond-lag" delar ut någon form av hopvikt papper till åskådarna så att deras "klappande" ska låta mer (och kanske för att det inte ska göra ont i händerna?). Ser så otroligt fånigt ut..
  • Att HV71 har sån jäkla dålig fantasi. Istället för att vara egna och komma på någon cool hejaramsa innehållande "HV71" så tar man andra lags ramsor (många från AIK) och gör om sitt lags namn till "HV Blå" för att få till det där rätta klanget, så är det bara att byta ut det på t.ex AIK. Wtf?
Nog om det. Blev ett ok bröstpass. Körde med ett ganska lågt tempo och försökte gå rätt tungt för att slippa göra så många reps. Sket i axlar och triceps helt (började nojja lite för myokardit, vet ej varför..). Började med bänkpress, och gick upp till 135 som max. Det var lätt, men vågade inte gå högre pga allmän sjukdomskänsla. Därefter tryckte jag några set i lutande maskinbröstpressen. Såg ut typ såhär;

40kg x 12
80kg x 12
110kg x 6
130kg x 3
140kg x 1

130kg x 3
110kg x 6

TROR att det var två PBn. Kan ha berott på att jag struntade i "pumpseten" jag brukar köra i bänkpressen (2 set på 110 och ett på 90 vanligtvis). Eller så är det styrkan. En kombination låter bra!
Avslutade med några set i sittande bröstpressmaskinen (den jag normalt börjar med när jag inte kör bänkpress). Kommer ej ihåg vikter och reps, men typ 140kg 3 st 3or eller nåt sånt.
Efteråt cyklade jag och Thomas 60 mins. Kändes inte så jävla bra för hjärtat, men vafan, man lever bara en gång eller nåt.. Tänkte att jag kanske kunde hoppa kvällspromenaden då, har inte bestämt mig än.

På tal om bröst så har jag en liten kul "anekdot". Lärde mig ganska nyligen (ett par månader sen typ) att "pecpop'a". Är ju troligtvis pga att jag har fått tillräckligt med massa, vet inte om man övar sig till att kunna det. Inget jag direkt har gjort, utan märkte av nån anledning att jag kunde det. Hur retard det än ser ut så kan det vara ganska skönt ibland, ungefär som att sitta och skaka upp och ner med benet. Hursom så gjorde jag det under ett seminarium vi hade (arbetsplansseminariumet). Först tror jag det var utan att helt vara medveten om vad jag gjorde, för det känns kanske inte som en aktivitet man utför framför publik. Men märkte att en tjej tittade som satan, och då insåg jag att jag gjorde det. Antingen tittade hon för att hon undrade om jag var dum i huvudet, eller så var hon imponerad och ville tap that. Jag väljer att tro på det sista, för det var på brösten hon tittade, utan att söka ögonkontakt. Eller så undrade hon hur jävla lågt jag låg i kalium för att få sånna muskelkramper, och försökte febrilt fundera ut akutbehandlingen utifall jag skulle ramla ihop i hjärtstillestånd eller nåt sånt. För den oerfarne, tryck in en banan i käften, mycket mycket kalium i dom!

Nu ska jag titta lite på olika sommarkurser och se om det finns något som låter spännande. Har jävligt fullt upp i sommar med resor hit och dit, men anmäla sig kan man alltid göra. Sista dagen idag har jag blivit informerad om.

Over and out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0