Unga läkare!

Fick sms kl 19.30 igårkväll där min handledare skrev att proverna såg "perfekta" ut. Fan vad skönt! Körde ju rygg och biceps igår och hade lite känningar, men jag blir mer och mer övertygad om att det är muskeloskeletalt. Antingen en liten bristning på pectoralis major eller minor (troligtvis major) eller någon scratch på costalerna. Det var skönt att få ett så snabbt svar. Idag kan jag med andra ord träna med gott samvete.

Gårdagens pass såg ut ungefär såhär:

Stående bicepscurl med stång i cablecrossen:

Fullmag x 12
Fullmag + 10kg x 11
Fullmag + 10kg x 9
Fullmag + 10kg x 8
Fullmag x 12

Sittande maskinrodd (de två sista seten är jag osäker på repsantalet):

100kg x 12
160kg x 7
190kg x 3
210kg x 2
210kg x 2
140kg x 10
140kg x 9

Bicepscurl i maskin:

40 x 10
47,5 x 5
47,5 x 3

Sen avslutade jag med några set shrugs i smithen. Var helt jävla död i biceps inför sista övningen, och idag känns dom helt stumma. SKÖN träningsvärk!

Idag har jag varit iväg till Södertälje sjukhus för att träffa min mentor (PU-dag - professionell utveckling). Vi har en sån dag en gång varje termin för att utvärdera sig själv. Känns ofta jävligt krystat, speciellt denna termin då vi skriver projektarbete och inte är ute på klinik så mkt (iaf inte jag). Dessutom är vår handledare en tysk överläkare inom akutmedicin (han är väl cirkus 40 bast) och VÄLDIGT lite för papperarbete. Han är riktigt jäkla skön, kunnig som satan men jäkligt hård (på ett bra sätt). Skulle jag ha honom som chef och arbeta som t.ex AT-läkare under hans skift skulle jag vara jäkligt nervös, men hade jag varit patient hade jag bönat för att få honom som läkare.
Nåja, nu blir det bröst som ska pinas. Tänkte även försöka få in lite triceps å några set axlar. Det är ju premiär av "Unga läkare" ikväll, därför jag drar tidigt. Det får ni fan inte missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0