sweet

Hemma igen. Riktigt bra pass blev det!
Började med marklyft. Har ett sår på knät som jag alltid drar upp när jag kör mark, så gjorde någon form av hemmaanordning för att det inte skulle hända igen. Det funkade sådär, såg nu när jag drog av det att det hade blödit lite, men inte så farligt som det brukar. Har haft det i 2-3 månader, och varje onsdag när jag kör mark drar jag upp det. Brukar se hyffsat ut på mån-tis, men looks can be deceiving, så lyckas jag dra upp det ändå.
Hur som. Efter mark blev det sittande maskinrodd. Drog ju PB förra veckan som jag skrev om, två 4or på 180kg. Denna vecka drog jag iväg följande serie (bold som PB)

100kg x 12
150kg x 9
180kg x 5
190kg x 4
190kg x 3
150kg x 8
100kg x 12

Hur skönt som helst! Fick också riktigt bra kontakt i ryggen, och (självklart är det svårt att säga då det kan vara svårt att se) det kändes som jag fick upp en bra pump också. Trycket var det inte heller något fel på.
Efter rodden drog jag iväg 3 set latsdrag i maskin (100kg, 150kg, 150kg) och sedan avslutningsvis lite bicepscurl på fullmag i cabeln. Bra pass!
Efter blev det som vanligt cykeln som fick äran att våldta min gluteus. 45 minuter, sen hade röven fått nog. Vilken jävla träsmak jag hade idag. Nåja, nästan 500 kcal (enligt maskinen vilken säkert går enligt något standardmått, och jag väger ju en aning mer (:-) ) än genomsnittsmannen så borde ha förbränt mer) vilket får anses som rätt hyggligt ändå.

Om en halvtimme blir det en promenad på typ 45 mins för att sedan inta horisontell position i soffan framför Champions League-studion kl 20.00 och sedan Barcelona - Leverkusen kl 20.45. Man kan ha det sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0