oxe

Kommer precis hem från gympasset. Hade laddat upp inför bänkpress, då det i vanlig ordning är bröst på torsdagar. Såklart blev den ockuperad PRECIS när jag klev in i "fria vikt"-rummet, där det var 3 pers som skulle köra 3 set var och inte ens hade värmt upp än. Blev till att ställa om psyket och ändra i schemat, något som jag verkligen HATAR. Har alltid hela mitt pass planerat i huvudet innan, och förstår mig inte på folk som bara kan gå in och spontan-träna. Är samma sak när det gäller innan passen också, är jag inte inställd på att träna från i princip morgonen så har jag väldigt svårt att ställa om mig på att faktiskt träna. Passet gick trots detta väldigt bra. Kanske är Brutal FX som tar ut sin rätt igen? Började med sittande bröstpress i maskin. Vet ej exakt vad jag kört på innan, står säkert här i bloggen nånstans, men skulle gissa på 3ish på 135kg. Idag blev det följande:

80kg x 12
120kg x 8-9
140kg x 4
150kg x 3
160kg x 1
140kg x 3
120kg x 7-8
80kg x 12

Svinigt tungt, men bra ökningar, med andra ord. En kul grej är att när man tränat ett tag och börjat klättra lite i vikter så blir man "fartblind" (som när man kört länge på en motorväg och plötsligt ska svänga av, 70km/h känns som 30. Detta i vikter istället. 200kg mark känns t.ex som vem som helst kan gå in och dra, måste vara över 300 för att man ska vända huvudet och bli lite imponerad. 160kg kändes därav inte så mäktigt, men när en kille ville köra efter mig (som ska sägas var ganska stor) och lassade på 80kg och drog typ 6-7 reps (när man själv drog en pisslätt 12a som avslutningsset, var god för säkert 10-12 till), sen 90kg och drog typ 4-5 (med pass) så börjar man undra om det inte har drabbat en själv.
En annan kul grej, när man ändå är inne på det spåret, var att jag träffade en gammal polare på gymmet idag. Har inte sett honom på något år eller två. Han tyckte att jag hade blivit grymt stor, skrattade uppgivet och berömde min styrka och kallade mig sedan oxe och att jag grisade, vilket jag inte vet hur jag ska tolka?!. Kanske det jag borde sikta på istället för Isbjörnen? (som jag nu kommit på att det heter just Isbjörn!!! så stryk mitt Polar Bear i tidigare inlägg!).

Nu ska jag svepa mitt protein och sedan bege mig ut i mörkret för en timmas kvällspromenad.



(Vet fan inte ens om detta är en oxe, men jag väljer att tro att det var såhär han ansåg mig vara ;d)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0