bsy

Tidigt pass idag! Är ju både fotboll och hockey ikväll (champions league och AIK - Luleå), sen så ska jag hämta och lämna syrran på innebandyn så skulle bli tight med gym ikväll också. Rygg och biceps stod på schemat idag, och det blev ett bra pass.
Började med marklyft där jag jobbade mig upp till 190kg och drog en singel. Den var ganska lätt, men svårt att säga hur tekniken såg ut då det är en fet jävla benmaskin ivägen för sidospegeln så man kan inte se ryggen (sen är det ju inte så jättebra att stå och titta åt sidan när man kör tungt heller..). Brukar vara bättre när man tränar med någon så man kan be denne att hålla ett öga på utifall ryggen kröks. Var dock relativt lätt och känns som jag snart är uppe i forna vikter (från innan jag bröt benet) igen. 210kg har jag gjort som bäst där, och det med riktigt bra teknik (dvs ingen jävla bananrygg).

Marklyft;


För den oinvigde så är de röda kakorna 25kg, blåa 20kg, gröna 10kg och stången väger 20kg. Klämmorna brukar jag inte räkna med..

Efter det drog jag lite i latsdragsmaskinen. Setten såg ut ungefär såhär;

50kg x 12
100kg x 12
150kg x 5
170kg x 2
170kg x 2
150kg x 5
100kg x 12

Därefter körde jag 3 set biceps i bicepscurlmaskinen, rätt lätta set (typ 10,8,7 eller nåt sånt för att få upp pumpen), 3 set på fullmag i en alternativ roddmaskin (dvs inte den man lassar på fria vikter). Här drog jag PB (tror jag);

fullmag x 11
fullmag x 9
fullmag x 8

Sen fick det bli ytterligare 3 set bicepspump, 2 på fullmag i cablen (85kg) och ett på typ 50 (brukar ej gå ner såhär mycket, men kändes skönt att köra ett superlätt set som sista). Den sista övningen blev stångshrugs i smith, som såg ut typ såhär (utsäkta min alzheimers);

60kg x 12
100kg x 12
150kg x 10
180kg x 5-6-7

Sen fick det räcka för idag. Satte mig på cykeln och trampade i 45 minuter medan jag lyssnade på Body Radio och ett avsnitt med Samir Troudi. Sjukt ödmjuk kille som har en grym fysik. Tog även bussen hem då jag inte hade bil idag, och passade på att gå av nån hållplats efter min "riktiga" för att få lite promenad. Blev dock bara 15 minuters gång, men många bäckar små ..

Slänger upp en bild på förra veckans PB i sittande maskinrodd också, såhär såg viktmagasinet ut då;


De gula kakorna är på 15kg

Nu ska jag sätta mig och skriva lite på min uppsats. Har läst lite allmänt om hjärtsvikt för att utöka min Bakgrund. Har läst i "Medical Physiology", Rubin's "Pathology", "Läkemedelsboken" och "Med";




Dagens låt förresten, tror jag lagt upp den förut men den är fan så jävla bra. Lyssnade på den på gymmet och när jag gick hem från bussen, shizzle!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0