anti-jinx

Nu ska jag strax iväg till sjukan. Har langat in en plåt potatis i ugnen för att klämma tillsammans med en burk tonfisk (mitt exotiska middagsmål idag) för att förbereda inför träningspasset efteråt. HOPPAS inte det är något allvarligt nu så att jag inte får träna..
Hursom så är tanken att biceps och rygg ska få pinas lite. De passen jag missade när jag var sjuk var ju armar samt ben+axlar. Därför slänger jag in lite extra biceps idag och skär ner lite på ryggen, samt eventuellt gör något liknande med triceps imorgon på bröstpasset. Känns som jag jinxar detta bigtime nu när jag pratar om det, så för säkerhetsskull kastar jag en anti-jinx-förtrollning över mig själv. Sådär, done.

Så sent som igår kom det upp ett event på MSF Stockholm (Medicine Studerandes Förbund) i form av 3 föreläsningar. "Kliniska tips inför underläkarvikariatet". Jag anmälde mig till 2 av dom:

  • Akut ortopedi och akut buk
  • Vårddelningstips och akut kardiologi
Det fanns även "akut neurologi och akut psykatri & beroende", men det kändes inte lika aktuellt. Akut neurologi är iochförsig aktuellt, men det fick räcka med 2. Väldigt uppskattat att dom lägger upp sånt här, och det gäller att passa på när erbjudandet ges. Det var ffa för termin 9-11, men man fick anmäla sig trots att man gick de lägre terminerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0