update

(verkar inte som radbrytningen funkar, så blir en wall-of-text. Ska försöka fixa detta när jag kommer hem..)
Sitter på ett hotellrum i San Francisco (Chinatown - SW Hotel) och reviderar min uppsats. Verkar som alla har fått minst minor revision på sin uppsats, vilket jag alltså också fick. Det är mest smårättningar i form av att jag använt mig av "baseline", som jag tycker är en tillräckligt vedertagen term för att använda sig av i en svensk uppsats, men tydligen är jag tvungen att hitta ett bättre ord. Baslinje, det låter för taskigt men känns som jag blir tvingad att använda mig av det. Sen var det två saker jag var tvungen att utveckla lite, samt någon justering i en tabell (där jag skulle byta plats på två saker) och att jag inte behövde upprepa en sak i textformat som jag redan hade skrivit i en tabell. I övrigt var det inte så mycket.. Just det, hade använt mig av "studiepopulation" när han snarare tyckte att det var en "studiegrupp", och det kan jag väl hålla med om så det ändrade jag.

Hur är USA då?
Jo det är riktigt nice! Vi började ju resan i Los Angeles, och tänkte skriva ner lite kortfattat vad vi har pysslat med om dagarna. Bilder lägger jag upp när jag kommer hem, har inte sladden till kameran med mig och pallar inte knata över till Thomas rum och be om hans.
Los Angeles:
Lördag 9/6 - Planet var ca 2 timmar försenat, vilket resulterade i att vi landade vid cirkus 17.00 lokal tid (GMT -8) på LAX. Vi gick direkt till bussen som skulle ta oss till stället där våran hyrda bil stod parkerad. Här fick vi köa i evigheter innan vi tillslut fick bilen. En Ford XLT Expedition - en rätt fet SUV. Bilder inc. Blev att vi checkade in på hotellet ganska sent pga förseningar och köande, så efter vi checkat in drog vi till In n out burger och drog varsin burgare.
Söndag 10/6 - IDag drog vi till Hollywood-skylten som true tourists. Hade fått en fin adress av Thomas brorsa där man kom så nära skylten som möjligt. Vi slog in den i GPSen och drog iväg - det var en riktigt slingrig väg som slutade vid en vändplan högt upp. Efter att ha entrat en grind, där de såg ut som någon bodde men så var icke fallet, samt varningsskyltar för Mountain lions och Rattlesnakes så kom vi upp på ett berg med SJUK vy över Los Angeles, samt jävligt nära skylten. Coolt som fan. Bilder kommer..
Vi drog även iväg en sväng till Newport Beach - OC-fan som man är..!
På kvällen gick vi på Hollywood boulevard och tog kort på stjärnorna, också jäkligt turistigt men det är vad det är.
Måndag 11/6 - Idag blev det Venice Beach för att träna på "The Mecca of Bodybuilding", Golds gym. Vilket jäkla coolt gym alltså. Och fysatan vad liten man kände sig när alla såg ut som potentiellt tävlande inom bodybuilding. Det florerar nog en och annan dos AAS inne i dom omklädningsrummen. En häftig upplevelse var det iaf - för mig blev det bröst, axlar och triceps med Thomas, medan mathias körde rygg och biceps. På vägen hem fastnade vi i köer, så det blev inte så mycket mer än att gå ut och nagga den kvällen, tror vi körde Hard Rock. Att fastna i köer där är inte som på essingen, detta är verkligen helt sjukt. Trafiken är beyond imagination, och trots att vägarna är typ 7-8-9-filiga så står det tvärstilla.
Tisdag 12/6 - Idag drog vi till Venice Beach igen, för att Samuel skulle få uppleva det också. Han hänkade inte igår då han inte ville träna. Utöver stranden så hittade vi en skatepark där vi hängde ett tag. 3 av oss är ju forna skejtare, så var coolt att se några pro's köra lite - det ryckte ordentligt i skejtnerven och man blev väldigt sugen på att ta upp skejtandet igen. Fick med ett par filmer, men även några kort som jag lägger upp sen.
På kvällen drog vi till AMC i Burbank och glodde på Prometheus i IMAX 3D. Häftigt upplevelse då jag aldrig sett en IMAX-film förut.
San Francisco
Onsdag 13/6 - Idag drog vi vidare mot San Francisco. Vi åkte Highway 1 upp längs kusten, och hade bestämt innan att vi skulle ta en natt på vägen för att slippa maxxa upp och missa all fin vy. Det var nog den finaste vägen jag någonsin åkt på - helt sjukt utsikt. Knäppte massvis med kort så laddar upp creme de la creme sen, men denna väg rekommenderas verkligen varmt. På kvällen kom vi fram till Monterey och bestämde oss för att övernatta där.
Torsdag 14/6 - Idag kom vi till San Francisco. Om köerna i LA var sjuka så är detta snäppet värre - tog oss timmar (plural) att komma in i staden från det att man såg den. Hursom, på kvällen drog vi ned till Fishermans Wharf och tittade på pirerna. Var ute på Pier 41 och 39, kollade utsikten mot Alcatraz och Golden Gate.
Fredag 15/6 - Idag gick vi upp vid halv 8 för att hinna gymma innan Sverige skulle spela mot England (12.00 här i SF). Det blev Golds gym i Soma, och om SF är känt för att vara en bögstad så var detta ÄNNU mer koncentrerat i den riktningen. Folk gick runt och visade halva asscracket, ögonknullade en när man tränade och håll öppet på kela med varandra (tycker detta beteende på ett gym är larvigt i heterosexuell väg också, så no phun intended). Nu vet jag hur det känns att vara tjej på ett hetero-gym. DOCK skulle det ju inte vara helt fel att bli eyeballad av tjejer när man gymmar, men av män var fan riktigt äckligt för att säga det rakt ut. Blev även raggad på att skejtpunkar-killen i receptionen, som tyckte min handstil var beautiful - så nu kan man checka av det ;).
Efter gymmet kollade vi på matchen på en irlänsk pub och den gick ju som den gick. Trist.
På EM + kväll var vi på premium outlet i Gilroy. Jag köpte ett par fotbollspjuck samt converse till syrrorna. Hittade dock bara ett av paren dom ville ha, så ska kolla igen i Las Vegas.
Lördag 16/6 - Idag var vi på en av de högsta punkterna i SF - Twin Peaks. Riktigt nice utsikt. Efter det drog vi över Golden Gatebron till Muir Woods för att kika på Redwoodträden. Jäkligt mastiga var dom. Vi gick deras längsta rutt (som var LÅÅÅNG) upp till den högsta punkten för att kika på utsikten - som också var majestätisk men mer liknande en granskog i Norrland typ, och sedan ned igen. Kändes som att gå i en trollskog typ. Har bilder.
Efter detta åkte vi till olika utsiktsplatser för Golden Gatebron, samt parkerade innan den, gick ut till första stora upphängningsanordningen och tog lite kort samt tittade på utsikten. När vi sen skulle hem till hotellet var det sjuka köer, så dom ca 3-4 kilometrarna tog 2,5 timme. Galet. Blev en middag på en irlänsk pub och sedan hem för att göra revideringen på min uppsats.
Imorgon drar vi vidare till Yosemite nationalpark, uppdaterar utifall jag hinner senare under resan, annars kommer det när jag kommer hem. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0