master

Sådärja, då var D-uppsatsen äntligen inlämnad. Impact of a disease management programme on quality of life in patients with heart failure. A one year follow-up study conducted at Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge. Svenska titeln fick bli: Ettårsförändring i livskvalitet hos hjärtsviktspatienter. En registerstudie från hjärtsviktsmottagningen, Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge.

Som jag skrivit tidigare lyckades jag ju med bedriften att använda mig av 90 referenser, när maxgränsen tydligen var 60. Vafan skriver man "rekommenderade antal referenser 20-60" när man menar minst/max tillåtna? That's beyond me. Hursom så har jag kämpat som fan för att banta ned referenserna, och det har gått segare och segare för varje referens jag tagit bort. Inför idag hade jag 2 referenser kvar att ta bort, så jag har suttit och läst igenom kapitel i böcker, studier och internetsidor jag refererat till för att se om något står på 2 ställen så att jag kan ta bort en av dom, men det har varit riktigt jäkla svårt. I slutet ville jag fan mörda någon, helst med dessa 4 böcker (som jag gick igenom gång på gång på gång på gång för att lösa problemet..):



Tillslut gick det dock.

Livskvalitet, hjärtsvikt och hjärtsviktsmottagningar är termer som har snurrat runt i mitt huvud ett bra tag nu. Känns så jäkla skönt att äntligen ha lämnat in slutversionen efter en termins slit.
Kommer bli en sådan skön känsla imorgon när jag vaknar och inser att jag inte behöver skriva nåt på uppsatsen, läsa studier eller räkna statistik - och att det är sommarlov! Det som är sunkigt är dock att utifall man har mindre fel, dvs inte stora nog för att lämna in vid nästa inlämningstillfälle i augusti, så kommer man få uppsatsen och kommentarer mailade och sedan får man 5 dagar på sig att rätta. Iochmed att jag åker till USA på lördag och är borta i 3 veckor så kan det bli komplicerat. Thomas verkar dock ta med sin laptop, så jag ska höra utifall han har lust att installera Endnote, referenshanteringsprogrammet, på den utifall jag får backning.

Nu är det dags för bingen, kommer somna in ovaggad ikväll.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0