tankar från sängkanten

Söndag idag, vilket betyder armträning. Har funderat lite på hur jag ska lägga upp min träning när jag avslutar deffen och börjar gå upp lite i vikt .. Är lite inne på att satsa ordentligt på bänkpressen för att se hur stark man kan bli, har ju mest lallat där men känner ändå att det är en riktigt rolig övning där jag i perioder ökar rätt snabbt. 200kg vore jävligt soft att ta.
Hur jag ska uppnå detta är då frågan. Ett alternativ, som är det jag har funderat mest på, är att dra till någon styrke- eller atletklubb för att få lite tips på teknik, hur man ska träna på mest optimala sätt för att uppnå detta (i form av frekvens, set, reps, % av RM etc) osv.
 
En annan fundering på min träning är, som jag har skrivit tidigare, att gå över till ett lite mer volymbaserat schema (i form av fler reps per set då, för att kanske få ut lite mer muskeltillväxt än tidigare). Frågan är hur bra det går att kombinera ett styrkeinriktat bänkschema med ett volyminriktat schema för övriga övningar och muskler.
 
Vad gäller armträning så har jag kikat lite på Ehrling Wahlgrens armprogram, som verkar vara jävligt mastigt på alla sätt - men som verkar ge bra resultat. Och för att orka med detta och inte bränna ut musklerna så tror jag det är ett måste att ligga på kalori+, vilket passar perfekt nu till sensommaren/hösten. Så nu vet ni vad som snurrar i mitt huvud angående träning.
 
Hursom så är det ett "vanligt" armpass med Mats idag. Vanligt i den bemärkelsen att det är snortungt och skitjobbigt då, men det hoppas jag att alla tar för givet - träning ska vara tungt! Som The Rock sa - the more we sweat in traning, the less we bleed in battle.
 
 
Innan gympasset är det dock Wimbledonfinal mellan Andy Murray och Roger Federer. Tror det kommer bli en bra match, som Federer vinner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0