rummet

Har fått för mig att tapetsera om rummet - helt plötsligt insåg jag att mina nuvarande tapetrar gör att rummet blir jävligt mörkt (..och enligt pappa gör att rummet ser mindre ut, det vet jag inte, kanske är så). Hursom så har jag typ mörkblåa nu, men tänkte byta till någon vitaktig.
Hursom, så började jag göra slag i saken igår eftermiddag och flyttade ut i princip allting från mitt rum (förutom sängen, datorn har jag nu ikväll flyttat in igen). Idag har jag ägnat mig åt att spackla, slipa och sedan spackla en andra gång. Har insett att när jag skaffar lägenhet så ska jag anställa Jessica ("mamman" som gick i min klass förut, men som har hoppat av och nu är målare tillsammans med sin kille). Jäklar vad tråkigt, segt och svårt det är att få till det bra. Farsan, som är jävligt händig tvärtemot mig, hjälpte mig en massa dock, vilket var skönt.
Slipa en andra gång och sedan måla vit grundfärg över tapeten (för att det blåa inte ska ses igenom) tänkte jag göra nästa helg när jag kommer hem från Göteborg.
 
Imorgon bär det av till Göteborg och hälsa på den sidan av släkten. Är ju Gothia cup-vecka också, så lär ju bli en del tittande på stockholmslagen såsom AIK och BP, så jäkla kul att se deras juniorlag. Ska även passa på att bada i Sisjön - favoritsjön i Sverige!
 

Kommentarer
Postat av: helen

fint med vitt :D bajkal var bra men moskva var bäst! :)

2012-07-23 @ 23:54:04
URL: http://hellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0