gym

Skulle dra och köra armar idag pga att jag inte hinner imorgon. I vanlig ordning stänger gymmet kl 16.00 på lördagar (vilket är förjävla tidigt, men vad gör man..). Kommer dit vid halv 3 och har laddat med PWO + koffein och dragit på lite tigerbalsam på armbågslederna och muskulaturen - då har dom tydligen infört "sommartider" vecka 27 - 31. Vad fan är det för larv? Jag har aldrig varit med om något sånt .. Typ som inte 16.00 redan där är sommartid, dessutom öppnar dom i vanliga fall inte förrän 12 på söndagar. Skit, tänkte jag men kom sen på att jag ju har kvar lite av mitt årskort på Tumba Träningscenter - gymmet som jag gymmade på förut fram tills i december. Tror jag har skrivit om det förut, men dom byggde ju om så det blev riktigt skitdåligt, precis efter att jag köpt årskort också. Mina polares årskort gick precis ut i den vevan, så vi bestämde oss för att dra till Flex ändå. Ett helt årskort köpt i onödan för min del då, men idag passade det ju bra. Blev ett helt ok, men samtidigt lite inprovisatoriskt, pass. Jag kunde iaf fastslå att jag inte längtar tillbaka.
 
I övrigt går träningen rätt bra. Börjar slita lite på kroppen nu när man ligger rätt "lågt" i vikt - vägde in på 92.8kg igår och det är inte mycket för mig som brukar ligga och slira på 100-sträcket (ffa lite över kanske). Man känner av att lite av ledsmörjningen försvinner då fettet skalas av, så det är svårare att gå på tyngre vikter. Samtidigt går ju återhämtningen lite långsammare också. Det är dock inte länge kvar innan jag går av deffen, vilket ska bli skönt för att kunna smälla på lite igen.
 
En kul grej är att en polare, Roy, som brukade träna en del med oss förut men som nu har dragit iväg till Lettland för att plugga till tandläkare, nu är hemma i Sverige över sommaren och tränar med oss - han började nu i veckan. Fick i torsdags höra saker som:
 
(När jag körde en bröstövning): "Kolla hans bröstmuskler, fan vad stora dom är!"
 
"Fan vad biffiga bröstmuskler du har"
 
"Jag skulle vilja se en fight mellan dig och en tiger"
 
(När jag tog en läkerol efter passet): "Var försiktig med att ta piller på gymmet, man vet aldrig vad folk kan tro", varpå jag visade att det var en läkerol - "Alltså, bra gener och kost kan inte göra allt det där!"
 
Han överdriver ju såklart, men det är fan props man går på i defftider så det var najzzz.
 
Ang. att deffen snart är slut och "bulken" ska påbörjas, så har jag snickrat lite på ett nytt schema. Kommentera gärna åsikter och synpunkter på det!
 
 
BAT = Bröst, Axlar, Triceps
RB = Rygg, Biceps
1 - Pass 1
2 - Pass 2
 
Repsintervall:
Tungt: 1 - 5
Medel: 6 - 8 (10)
Lätt: 10 - 12 (15)
 
Schemat:
 
Måndag: Ben
Tisdag:
Onsdag: RB 2
Torsdag: BAT 1
Fredag:
Lördag: RB 1
Söndag: BAT 2
 
Upplägg:
BAT 1:
 
B1 (bänkpress) - Tungt
B2 - Medel
A1 - Medel
A2 - Lätt
T1 - Lätt
T2 - Lätt
 
BAT 2:
 
T1 - Medel
T2 - Medel
A1 - Medel
A2 - Lätt
B1 - Lätt
B2 - Lätt
 
RB 1:
 
R1 (marklyft) - Tungt
R2 - Medel
B1 - Lätt
B2 - Lätt
 
RB 2:
 
B1 - Tungt/Medel
B2 - Medel
R1 - Lätt/Medel
R2 - Lätt
 
Ben:
 
Tungt/Medel/Lätt - Lite blandat beroende vad jag känner för - Brukar köra tunga benpressar och medel/lätta bensparkar iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0