godkänt

Fick för inte så länge sedan veta att mitt examensarbete blivit godkänt. Så jäkla skönt att kunna släppa det och känna att allt är i fas nu i sommar och kirurgkursen i höst kan påbörjas med friska tag.
Det var tydligen rätt många i klassen som failade, kom upp nån grupp på facebook där man kunde få ta del av och skriva under ett brev missnöje, feedback och förslag på förändringar till kursledningen och alla handledare. Mycket jag håller med om ang. kursledningen, men mina handledare var helt fantastiskt bra så jag avböjde att skriva under - ville inte ha några missförstånd. Känns dock lite extra gott att inkassera ett godkänt resultat när så många andra inte lyckats med detta, samt med vetskapen om att 60% (tror jag) blev underkända för ett år sen. (Angående att jag skriver att jag får godkänt - vi kan bara få underkänt eller godkänt i samtliga kurser på programmet, för att enligt KI minska på den kompetitiva stämningen som kan uppkomma annars. Jag vet inte hur jag ställer mig till det, bryr mig egentligen inte så mycket sålänge jag vet vad jag kan och inte kan sen när jag blir färdig läkare.)
 
 
Tänkte skriva lite om mitt projekt sen, samt lite om hjärtsvikt. Nu är det dock dags för ett ryggpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0