björn

Med mitt förra inlägg i bakhuvudet så hände en rolig grej idag på gymmet. En kille jag brukar hälsa på rätt ofta (vi kan kalla honom person X) som kom fram å frågade utifall jag hade tappat en hel massa underhudsfett. Jag har ju deffat, så var jäkligt roligt att höra. Sen kom vi in lite på min (och Mats) träning, och att han tyckte att vi var starka som fan och körde tungt och så, och spånade vidare på en annan snubbe (person Y), som även brukade träna på mitt förra gym och som nu också har flyttat till Flex, och att han är svinstark i bänk. Y skulle tydligen ha bett X om pass i bänken när han tagit 170kg, och jag har sett honom dra en 3a på 200kg (visserligen i "gymbänksutförande", men itne så mycket studs av vad jag kommer ihåg). Hursom så ska person Y tydligen har berättat för X att han tävlat i bänkpress och varit juniormästare i Sverige, och att han ska ha tagit 240kg (tror jag det var).
Det kanske hade varit något att fråga honom om tekniktips och ett upplägg?! Tror jag ska haffa honom nästa gång jag ser honom för att mjuka upp lite inför nådastöten.
 
Hursom, armpasset idag gick bra. Var jävligt trött, som förra armpasset, men det släppte lite efter dom två första, och jobbigaste, övningarna (pushdowns och stångcurl).
 
 
 
Efter passet kollade jag på några game mellan Federer och Murray (kollade första set innan gymmet), och sedan for jag hem för att se sista gamet i soffan. Mitt tips slog in, Federer vann och blir därmed världsetta igen. Fyfan vad underbart att han vann. Varför?
 
- Han är kanske den största ambassadören för tennis, och har gjort så otroligt mycket för att föra sporten framåt och för att höja intresset för sporten.
 
- Han är 30 år, har vunnit allt som går att vinna flera gånger om, men lyckas ändå motivera sig själv att träna så jävla mycket och hårt för att tillhöra den absoluta världseliten.
 
Att han blir världsetta nu innebär att han kommer förbli det i minst 2 veckor till, och därför går han om Pete Sampras i antal veckor som man varit etta på rankingen. Det är nog ett av de sista rekorden han kan ta, och det är så sjukt coolt och rättvist att han får göra det. Hoppas han håller i flera år till!
 
 
Ikväll blev det kvällspromenad, och nu ska jag lägga mig i bingen och läsa lite innan jag slår igen mina blå. Hoppas jag kan somna efter den sena PWO'en. Är ju lite ovan efter USA..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0