knot

Idag har jag fått en del gjort, men inte alls så mycket som jag hade önskat. Kvällen är iofs fortfarande ung så får se om jag köttar på lite ikväll eller tar den lediga morgondagen till att läsa och skriva ist. Vi ska skriva en arbetsplan till vårat projekt som ska vara inne nästa söndag. Min handledare ville dock ha ett första utkast på måndag, vilket betyder att jag måste skriva klart den i helgen. Lite segt, men samtidigt skönt att ha lite press på sig. Jag är oftast en sån som är som mest produktiv under stress, har jag för mycket tid så svävar jag iväg och läser om irrelevanta saker och tar alltför många pauser.
Arbetsplanen ska hur som innehålla en bakgrund till projektet (där jag ska skriva lite allmänt om hjärtsvikt, definitioner, epidemiologi, symtom, livskvalitet, vad man kommit fram till i nuvarande studier och vad som behövs mer studier om), ett avsnitt om material och metoder, syftet med studien etc. Fick tydligen max vara 6 sidor, och jag tror jag kommer ha störst problem med att begränsa mig.

Just nu blir det dock inte mycket mer gjort, för om 10 minuter står en polare här utanför och vi beger oss till gymmet. Bröst står på schemat - sista bröstpasset innan deffen tror jag det blir. Känner på mig att axeln kommer sätta stopp för bänkpressen, men hoppas såklart på att kunna köra den. Annars får det bli tunga maskinövningar istället.

På tal om träning så slänger jag in min favorit-byggar-kortfilm här. Texten, musiken, kämpandet och till viss del fysiken är en perfekt kombo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0