JARRÅ!!!

Har precis kollat klart på Sveriges semifinal i JVM mot Finland och är i extas. Vilken jäkla match det blev!
1-0 till finnarna efter första, 2-0 efter andra. Sverige hade trycket, spelet och skotten under hela jäkla matchen men fick inte in den. I tredje klev dock William Karlsson fram och drog in 2-1 lite turligt med skridskon mellan finska keeperns ben. Med 1.44 minuter kvar, 1 minut efter Roger Rönnbergs time-out, så drar Max Friberg in 2-2 i öppen kasse efter en tabbe av den finska keepern. Fysatan vilken skön känsla. Satt som på nålar hela tredje perioden, var så otroligt jäkla nervös att det inte ens går att förklara, så när 2-2 pucken satt blev det hus i helvete.
Allt avgjordes sen på straffar efter en sudden death på 10 mins där Sverige totaldominerade, kändes som finnarna var helt slut (de hade ju visserligen gårdagens kvartsfinal mot slovakien i benen). Sverige började lägga och satte den genom Sebastian Collberg. Finnarna satte även dom sin första straff. Max Friberg klev sen fram och satte den andra, varpå finnarna missade. Sista straffen bommade både Sverige och sen även Finland (Mikael Granlund). Jääääklar vad glad jag blev. Shit!
Detta betyder alltså att vi är final.

Nu ska jag luta mig tillbaka, njuta och försöka lugna ner mig framför den andra semifinalen mellan Kanada - Ryssland. Kan bli hur bra som helst

FAN VAD SKÖNT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0