ENW

Tja!

Hemma tidigt idag, slutade halv 11 så kom ganska nyss hem. Vi hade en icke-obligatorisk workshop idag om EndNote Web, som är en referens-hanteringsapplikation som gör det lättare att hantera och hålla koll på artiklar och referenser inför uppsatsskrivningen. Det verkar fantastiskt bra. Senaste mini-projektet vi gjorde var vi tvugna att skriva alla referenser manuellt, och det är riktigt jäkla segt, men med den här applikationen så får man in allting på ett knapptryck typ.
Vid ett-tiden tänkte jag dra iväg och träna rygg. Det blir nog marklyft, maskinrodd, latsdrag och lite bicepspump som avslutning. Anledningen till att jag måste dra så tidigt är att vid 4 ska jag träffa min handledare på Huddinge sjukhus, och efter det ska jag hjälpa morsan att barnvakta mina 2 kusiner. De ska tydligen till simskola, så då blir det att svira om till badbyxor och plaska.
Sen senare ikväll, vid 5 i 10 tror jag, är det dags för första mötet mellan Real Madrid och Barcelona i Copa del Rey. Inofficiellt el clasico med andra ord. Matchen spelas på Santiago Bernabéu-stadion, och jag har som vanligt höga förväntningar på den. Kommer nog bli grymt, det vill man inte missa.
Oddsen ligger på 2,45 på Barca-vinst - kanske läge för lite spelande?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0