Dag 1. Presentera mig

Jag tror redan jag har gjort detta i början av bloggen, men drar av en till

Jag är 22 bast, född 89. Det gyllene året som det kallas, då både berlinmuren föll och globen byggdes. Jag bor i Stockholm, något jag gjort hela mitt liv. Jag har bott på 3 olika ställen i Stockholm, och alla har varit på den södra sidan om stan. Trots detta, samt att jag är född på söder (SÖS), så är jag INTE bajare. Hellre Hammarby än Djurgården dock, men AIK är det lag mitt hjärta bultar för. Den första anledningen till att jag blev gnagare var nog för att farsgubben min är det, men jag har adrlig ångrat det.
Jag älskar, och har alltid älskat, det mesta som har med sport och idrott att göra. Fotboll, Innebandy och Tennis är de sporter jag själv har utövat i klubb, men jag gillar nog egentligen all sorts sport. Sport som ska kallas sport alltså, inte nån jäkla dart eller dressyr (haters gonna hate?!) - sport ska man bli svettig av! Favoritsporterna att förtära är väl ishockey, fotboll, tennis och innebandy. Fotbolls-VM och OS-hockey är det största som finns. Junior-hockeyVM ligger mig även varmt om hjärtat, som ni kanske har förstått iochmed mina uppdateringar om det förut.
Med handen på hjärtat är jag en sån som alltid har varit bra på varenda sport jag testat. På gymnastiken blev jag alltid vald först, vilket ju såklart är det ultimata beviset på att man var bäst ( ;-) ). Jag har vunnit klubbmästerskapen i tennis flertalet gånger. Vi vann vår serie överlägset det året jag lirade innebandy - alla matcher vunna. Snabb och bra kondis har jag också haft (kanske inte lika nu när man har lagt mer fokus på styrka och byggande). Jag vet att jag ofta kom i toppen (tror aldrig jag vann men 2a kom jag en del ggr) på 60m när det var tävlingar i grundskolan, kom i princip alltid etta på beep-testen, jag fick typ gymnasieskolans andra eller tredje bästa tid på 2,5km löpning (kommer tyvärr inte ihåg tiden), jag vann en orienteringstävling som vi hade 2 ggr på tre år (deltog bara i en) i samband med gymnastiken där hela gymnasiet (eller kanske bara var de i ens egen ålder? kommer inte ihåg) deltog. Jag och 2 till då då, eftersom man skulle vara 3 i varje lag, men ingen av oss orienterade.
Styrketräning är något som även ligger mig varmt om hjärtat. Jag tror att det har med tjusningen att man alltid kan mäta framsteg på ett väldigt enkelt sätt. Lyfter sig vikterna som inte lyfte sig förra gången så har man det ju svart på vitt. Lyckorusen efter ett bra pass, att när man själv presterar på topp så går det bra, man behöver inte förlita sig på någon annan. Sedan att man även får synliga resultat i form av estetik är ju en riktigt bra bonus. Man har ingen annan än sig själv att skylla på när det går dåligt.
När det kommer till skolan har jag också haft det ganska lätt där. Det beror iofs på hur man definerar "lätt". Jag tror alla har potentialen att göra väldigt bra ifrån sig, sålänge man prioriterar rätt och lägger ner den den tiden på plugg som faktiskt behövs för att man ska få in det i skallen. Jag har pluggat mycket, men mycket har också fastnat väldigt snabbt. Jag har ofta varit den som varit bäst i klassen, den sk "pluggisen". Min mattelärare under gymnasiet frågade mig ALLTID på utvecklingssamtalet: "Behöver du plugga något?". Jag tror snarare att jag har pluggat för mycket om något. Ville verkligen ha bra betyg vilket ofta resulterade i känslan "var det inte svårare än såhär?" efter prov. Fram till gymnasiet var det dock bara i ämnen jag tyckte var roliga. Musik, hemkunskap och sånt lade jag aldrig någon energi på. På gymnasiet gav jag mig fan på att få så bra betyg i alla ämnen som möjligt. Naturvetenskapliga ämnen har alltid varit min starka sida, men jag vet att min svensklärare i gymnasiet en gång sa "här har vi en framtida nobelpristagare i litteratur". Jag kan om jag vill!
Jag har 2 småsyrror, som jag älskar över allt annat i världen. Skulle något hända dom vet jag inte vad jag skulle göra, och skulle någon göra illa dom skulle jag gå bärsärkargång.
Min allra bästa vän heter Mattias, och vi har alltid varit väldigt tighta. Sedan jag flyttade hit (1 år gammal) har vi varit grannar. Vi gick alltid tillsammans till skolan, delade skåp på högstadiet, sov över, lirade boll, reste och allt sånt som binder en samman. Än idag är han min bästa vän.
I musikväg är jag nog en allätare, som det så fint kallas. Jag föredrar dock OFTAST någon form av rock - klassiker, hårdrock, rockballader, metal-inspirerad rock etc. Iron Maiden och Linkin park är mina favoritband.

Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva. Tror att det kommer ytterligare lite småfrågor om mig på andra dagar, men jag börjar såhär. Om det är något specifikt ni vill veta kan ni ju hojta till..

Kommentarer
Postat av: ida

Okej, måste bara kommentera, att det märks att du inte vet vad du talar om. Sport ska man bli svettig av och det är då inte dressyr? Vet du hur SVETTIG MAN BLIR av att hantera ett djur på 700 kg? Uppenbarligen inte.

2012-01-26 @ 17:13:43
URL: http://lapetitesirene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0