chill

Igår testade jag min första tennisträning sen jag bröt benet (tredje juli 2011 har jag för mig att det var). Det gick okej ändå. Känslan fanns kvar, men tekniken var väl sisådär. Rullet och placeringarna var rätt hyggligt men eftersom tekniken inte fanns där till fullo så fick man ingen riktig kraft i slagen. En annan grej som var lite jobbig var att jag inte vågade ta löpningarna ordentligt. Att springa går bra, men det är tvärniten för att sen jobba inåt i banan som jag är rädd för. utifall det är så att ledbandet är pajj så känns det som det bara skulle göra saken värre med start och stopp och helkroppsbelastningar på knät i vändningarna. Ska ta kontakt med en ortoped i veckan som min sjukgymnast tyckte att jag skulle göra, så får dom avgöra om det är ligamenten som fått sig en törn. Kul att träffa grabbarna där uppe hursom!

Idag har varit en riktig slappardag, som dagarna efter tentan brukar vara. Är så jäkla skönt att inte ha något att göra, att vara helt pluggfri och stressfri. Gick upp halv 12 vilket var divine. Vid 2 drog jag och köpte en förvaringslåda till alla mina papper och allt material som jag använt under internmedicinkursen som ju nu tog slut inför vintern. Tänkte stoppa ner allt imorn och ställa upp den på vinden.
När jag sen kom hem vid 3 så drog jag och en polare och drog ett misc-pass. Det blev greppträning och lite mage. Brukade köra på typ 140kg och hålla i 20-25 sekunder förut, men idag steppade jag upp till 170 och höll 15 sekunder, kändes bra.
18.45 hade syrran match i juniorserien. De mötte Älvsjö och fick pisk med 4-2, väldigt orättvist men tycker faktiskt att de fick skylla sig själva så jäkla dåligt som dom spelade jämfört med vad de kan.
Nu ikväll har jag kollat på serier med ena syrran. Den andra är ute och ränner..

Imorgon blir det ännu en slappdag inför att termin 7 och exjobbet börjar på måndag. Armar står på schemat, annars kommer jag nog inte göra många knop!

Nu vill morsan att jag kommer och ser klart på "När lammen tystnar" med henne, för att, jag citerar henne; "den är så läskig!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0