96

Tisdagar är vägningsdag, då jag ser hur mycket jag har gått ned. Igår stod vågen på -0,6kg. En bra takt! Jag ville hålla mig inom 0,5-1kg / vecka, helst närmare 0,5 för att minimera muskelförluster. Har ju ett tag på mig att deffa så det är ingen brådska direkt.
För kännedom så har jag givit upp JS-dieten. Det var fanimej inte roligt att sitta och smaska jordnötssmör och proteinshakar hela dagarna. Dessutom är jag en sån jävla fjolla på att svälja tabletter så måste dela dom, speciellt då multivitamintabletterna var rena häst-pillren, vilket gjorde att jag var osäker på om allt verkligen togs upp eller om något bröts ned av magsyran (tabletterna har ju ett magsyra-tåligt hölje vars funktion delvis förstörs om man börjar dela tabletterna). Kombinationen att jag saknade mjölk och kesella samt att jag inte ville få bristsymtom i form av t.ex nedsatt immunförsvar eller liknande gjorde att jag gick tillbaka till en vanlig diet.
För tillfället brukar jag gå ut och gå 40-90 minuter per dag (oftast i form av kvällspromenader, gillar när allt är tyst och stilla, stjärnorna lyser och inte en jävel är ute), samt 30-40 minuters cykling efter gympassen.

För att fortsätta på tisdagen; på kvällen hade syrran match med juniorerna i Åkerberga. Vi brukar ta dom lätt, speciellt i damserien, men nu hade dom fått ett nyförvärv från Täbys A-lag (som spelar i elitserien), så jag var lite nervös. Ganska dålig tempo i matchen med ett Åkersberga som backade hem med 5 spelare och levde på kontringar, men stundtals väldigt bra klapp-klapp-spel från vår sida. Matchen slutade med vinst 4-2.
Vi hade 3 stycker 96or med. 1 är som jag sagt förut redan etablerad i damlaget, men två andra fick chansen i juniorerna igår och dom gjorde en bra match. 96orna har en bra kull, med 4 stycken som lirar i stadslaget och vann SM i år. Stabilt!

Nej nu ska jag fortsätta med mitt artikelläsande. Ikväll blir det rygg som ska mosas, och efteråt cykeln med en föreläsning om huvudvärk. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0