home

Nu är jag hemma igen!

I torsdags drog jag upp till Mora med morsan, min moster och min morbrors fru, för att dom skulle åka kortvasan och jag skulle agera chaufför efteråt. Det var riktigt trevligt, och vi bodde i en väldigt stor och fräsch stuga. Dagen spenderades med att reka lite (varför använder jag det ordet?), lämna in skidorna på vallning (en långsjal för vallning - kanske borde satsa på det istället för medicinen?!), hem till stugan och käka, åka tillbaka och hämta skidorna och sedan slagga.
Igår körde jag tanterna till starten, sen drog jag och gymmade medan dom skidade. Blev bröst, och det kändes helt okej. Dom hade en väldigt skön bröstpressmaskin som jag körde som andraövning. Fick smaskigt med pump och brutalt kontakt. Drog fullmag x 9,8,8,7 tror jag.

Vägen hem kördes i totalt jäkla beckmörker. Det har sin charm, men blir rätt segt efter ett tag. Då och då blixtrade man förbi stad/ort på vad som kändes 20 sekunder, med ortnamnet på fram- och baksidan på skylten. Ibland såg man några ljusglimtar uppe i skogen. När man sen svischade förbi Arlanda och in mot Stockholm, och möttes av den upplysta 4-filiga delen av E4an och över i essingeleden med BEBYGGELSE och LJUS så insåg jag att det är i en storstad jag hör hemma. Vilken insikt!

Dagen idag har spenderats i Tullingehallen där syrran lag slog Älvsjö AIK med 4-2. En fd elitseriespelare var tydligen och tittade, så kanske blir nyförvärv! Skönt med seger iaf, fortfarande serieledare och allt närmare en div 1-plats.
Efteråt drog vi in till söder för att käka med farmor, faster och mina kusiner. Vi var på något italiensk restaurang, och det blev en köttbit i form av oxfilé med klyftpotatis för min del. Var riktigt gott!
Nu sitter jag och glor på Pearl Harbor medan jag käkar pekanglass. Är ju ätardag idag så försöker kolhydratsladda så gott det går, och brukar lyxa till det med något onyttigt då också (inte bara pasta!), så idag fick det bli glass. Brukar inte vara så för onyttigheter, men glass då och då kan vara gott.



Jag känner mig som en tjock tjej som precis har blivit dumpad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0