pra bass

Idag blev det, som sagt, armpass med Mats. Och det blev ett riktigt bra pass, hur kul som helst! Jag brukar träna med 2 (ibland 3) andra för tillfället, varav den ena kör ett annorlunda schema och max 45 minuters träning (vilket jag inte alls förstår varför man ska göra), och den andra är axelskadad så han kör rehab ibland och lite annorlunda övningar ibland, samt inte så tungt då han inte vill överbelasta axeln. Den tredje, som hänger med ibland, brukar ändå köra med mig, men han är ganska mycket svagare så man får inte den där extra kicken som en nästan lika stark person ger en. Detta gjorde det riktigt najs att träna med Mats. Han är stark, och varje gång han höjer vikten så får man själv en motivationsboost att göra det så han inte kommer ikapp (:D!). Dessutom blir det ju en form av jakt för honom att komma ikapp, så blir win-win. Är man för långt ifrån eller inte tar ut sig till max pga skador blir det ju inte samma sak.
Hursom, så gjorde jag PB i bicepscurl i cablecrossen (6 reps som tredje set på full mag (85) + 20kg extra) och i bicepscurlmaskinen (3 reps på 55 (2 plattor ifrån fullmag), fick visserligen lite hjälp på 3an men PB ändå).
Det var nog även PB i tricepspushdowns med rep, den har jag iaf inte kört så tungt på på det här gymmet, men hade jag tänkt att gå för PB hade jag nog kunnat klämma några till. Blev iaf en 5a på fullmag + 20kg.

Nu ska jag hoppa in i duschen, äta en kesella och sedan dra iväg till Duvbo för att kolla på syrrans match. Dom slog Huddinge IK igår i juniorserien med 2-0, vilka gick till SM-slutspel dit de 4 bästa lagen i Sverige går. Eller, 4 bästa och 4 bästa. Det bästa laget i varje "region" i 4 olika regioner. Känns som vi hör hemma där också, och som att Stockholm hade kunnat langa minst 1-2 lag till dit, men nu är det såhär det funkar. Vann ju SM förra året för juniorer iaf, där Huddinge var med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0