"Dag 6 – Någon jag aldrig kommer glömma"

Någon jag aldrig kommer glömma är min farfar. Han gick bort för lite mer än 5 år sedan, och var på många sätt en hjälte för mig. När jag var yngre (och till viss del äldre också) spenderade jag ofta delar av sommarlovet ute på deras landställe med farmor och farfar, och på vinterhalvåret sov jag ofta över i deras lägenhet i stan på helgerna.
Det är mycket jag gillar med farfar. Han var snäll men bestämd, generös, till stor del enkel, stark, ödmjuk, en arbetsmyra, intresserad, hade alltid tid för oss barnbarn, ringde alltid och frågade hur det hade gått i matcher eller i skolan. Jag har tillbringat mycket tid med honom och vi har många minnen. Jag kommer aldrig glömma honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0