ätardag

Har haft ätardag idag, min första den här deffen. Jag brukar inte ha ätardagar under deff-perioder, för har alltid tänkt att det är om man inte har så bra disciplin och känner att man bara måste få koppla bort proteinsessionerna som blir under deffen, och när det kommer till sånt så har jag väldigt bra disciplin och starkt psyke.
Har dock omvärderat det där lite och känner nu att det kanske fyller en sorts funktion ändå i att få en kolhydratsladdning lite då och då, så att musklerna orkar med den påfrestning de utsätts för och så att man kan prestera maximalt trots ett kaloriunderskott de andra dagarna. Har inte bestämt mig för utifall jag ska ha en sån varje vecka eller varannan vecka, får se hur det känns när deffen lider längre.
Pga ätardagen sitter jag nu och dricker en halvliter Apelsin/Jordgubbs-juice. Det är en av sakerna jag saknar under deff - god juice. Har även druckit en sprite, ätit en pekanbulle och ätit lite chips (något som jag i princip aldrig gör annars, men var lite småsugen ändå så tänkte att varför inte?)

Idag hade syrran match mot Täby. Dom låg 4a och vi ligger fortfarande 1a. Det blev ändå en riktig rysare, med ledning 2-1 när det var 3 mins kvar. Vinst med 3-2 blev slutresultatet efter mål i öppen kasse och en reducering från Täby med 1 minut kvar av matchen. Bonus är att Täby har en väldigt snygg tjej med i truppen - Andrea!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0