chirurgia

Nu är det bara helgen kvar innan skolan börjar igen! Uppsats hela vårterminen, följt av 3 månaders sommarlov. Och nu ska man börja träffa patienter igen. Känner mig jäkligt laddad inför den här terminen, det är den som jag har längtat mest till under utbildningen. Kirurg är något jag funderat på hela tiden, även innan jag började plugga. Har alltid gillat konceptet - man går in, fixar något och sedan är det klart. Väldig förenkling såklart.
 
Hursom så var jag iväg och köpte lite kurslitteratur på kårbokhandeln idag. De hade bara 2 av de 5 böckerna jag ville ha, så fick beställa resterande 3 på adlibris. Hoppas på snabb leverans, jag är ju ute i så god tid!
De böckerna jag köpte var "Kirurgi" och "Akut kirurgi"
 
 
och sedan beställde jag "akut ortopedi", "anestesiologi" och "chirurgia minor". Ska eventuellt köpa en ortopedibok också, men efter att ha läst runt lite så ska den rekommenderade boken vara helt värdelös, så får se vad som säger under uppropet - kanske rekommenderar någon annan.
 
Idag blir det lite plugg, lite gym och lite chill. Får se vad kvällen bjuder på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0