diet

Tänkte slänga upp mitt kostschema såhär under defftider, framförallt för framtida dieter så jag kan gå tillbaka och titta hur jag åt under denna deff. Såhär ser det ut:


Mål 1: 6g EAA + 5 gram Kreatin (brukar mäta upp detta i ett litet glas och ha ett andra glas med vatten bredvid för att ta när jag vaknar, och sen ligga kvar och dra mig eller liknande tills nästa mål 30 mins senare)

-vänta 30 mins-

Mål 2: 250 gram Kesella lätt, 3 dl lättmjölk

Mål 3: 2 matskedar ekologiskt jordnötssmör (99,7% jordnötter), 3 dl lättmjölk, 1 Multi Pro 32x (vitamin/mineral-tillskott)

Mål 4: 3 skopor 80% vassleprotein (ca 60 gram pulver), 3-4 dl lättmjölk

Mål 5: Husmanskost (med ca 5 medelstora potatisar, om det är ris/pasta så tar jag ganska lite) + 3 dl lättmjölk

Mål 6: 250 gram Kesella lätt, 3 dl lättmjölk

Innan läggdags: 250 gram Kesella lätt, 1 Multi Pro 32x, 3 dl lättmjölk --> Kasein som ger ett långsammare upptag för att stimulera proteinsyntesen längre när man sover

30 minuter innan träning: 200mg koffein + 2/3 skopa Brutal FX (PWO)
Direkt innan träning: 6g EAA (essentiella aminosyror), 15 gram kolhydrater (1/2 banan alt. 1,5 dl juice alt. 15g Carbo Flex Pure)
Under träning: 6g BCAA (grenade aminosyror)
Direkt efter träning: 6g EAA (essentiella aminosyror), 15 gram kolhydrater (1/2 banan alt. 1,5 dl juice alt. 15g Carbo Flex Pure)
30 minuter efter träning: 3 skopor 80% vassleprotein (ca 60 gram pulver)

De dagar jag inte tränar brukar jag ta tot 30 gram kolhydrater (juice eller banan) + 3 skopor 80% vassleprotein som ett mål. Dessutom brukar jag ta 6g EAA tillsammans med jordnötssmörsmålet då. De andra portionerna EAA och BCAA skippar jag.

Utöver detta går/cyklar jag ca 90-120 minuter varje dag + 70-100 minuters styrketräning 4 dagar i veckan.

På detta går jag ner ca 0,5kg / vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0