surgeon

Har varit jävligt torrt på uppdateringsfronten på senaste tiden, jag vet. Säger som jag sagt förut, det är inte så jävla upphetsande att ständigt skriva om mina pass och mitt uppsatsskrivande. Jag tror andelen intressanta meningar/inlägg kommer få sig ett uppsving i höst, då som sagt kirurgikursen börjar så jag kan skriva om mer än skrotlyftande. Är turen med oss kanske uppsvinget tillochmed kommer i sommar med USA, Göteborg, Grekland, Bruce Springsteen och The Perseid meteor shower. Keep your fingers crossed om ni känner för det, annars väntar ni helt sonika till i höst. Alternativet finns ju såklart att ni fortsätter hänga här och läser om mina bravader på gymmet, det kanske tilltalar någon :)

Hursom så var det armar idag. Tror fan ni börjar kunna mitt schema nu.

Måndag - Ben, axlar
Onsdag - Rygg (+ biceps)
Torsdag - Bröst (+ triceps/axlar)
Söndag - Armar

Spelade med Thomas och Mathias, alltid kul när man är fler speciellt efter att man har haft en sväng med soloräder på gymmet. Även Irish var där, som såklart heter något annat men jag väljer att inte hänga ut folk jag inte umgås med på en frekvent basis oavsett om namnet säger er något eller inte, vilket såklart var trevligt.
Passet gick bra, drog av ett par fina set i stångcurlen med hyffsat strikt utförande;

40kg x 12
50kg x 12,10,8
40kg x 12

Fick upp en smaskig pump redan där. Supersetade med pushdowns.
Efter passet drog jag iväg 45 minuter på cykeln (för att sedan addera 75 minuters promenad när jag kom hem).
Hände en rätt kul grej på gymmet. Tror jag klagat förut på att det är så jävla kass musik, dels på mitt förra gym men även på detta. Idag satte han som jobbade där, som förövrigt är stor som ett jävla hus, på rockklassiker och bandit. Haffade tag i honom när han gick förbi och berömde musikvalet, varpå han berättade att han får så jävla mycket skit av tanter när han spelar sån musik, men nu var det dels spinningpass och dels nån step-up-version i det andra rummet, så han menade på att nu fanns det bara killar i styrkelokalen så då kunde han köra lite tyngre musik med klös i. Gillar stereotypbilden av att tjejer inte kan gilla sånt.. Dock förstår jag inte folk som klagar över att tung musik spelas på ett gym? Det känns lite som att klaga på att man spelar techno/trance/dance/rnb/dubstep/liknande på en klubb. Ändamålsenligt musik, please.

Imorgon är det valborg. Då bjuds det på ben. Sedan blir det ferre (hemsk jävla slang..) hos David. Får dock försöka hålla mig borta från ölen och jamarna då det är deff, har en tendens att bli överröst med alkohol då jag blir, som vissa uttrycker det, "så jävla skön" när jag är full. Vet inte om jag ska ta det som kritik att jag är så jävla oskön utan etanol i systemet, men jag väljer att se det som något positivt att jag inte blir dryg istället .. 

Nu ska jag läsa igenom diskussionen för femtioelfte gången, och feedbacken jag har fått från mina handledare. De tycker att det börjar likna nåt nu iaf :)

Langar denna låten, som är så otroligt jävla bra. Lyssnar ni inte så blir jag djupt besviken på er.



Turn my mic up louder, I got to say somethin'
Lightweight step it aside when we comin'
Feel it in your chest, the syllables get pumpin'
People on the street, they panic and start runnin'

Words on loose leaf sheet complete comin'
I jump on my mind, I summon the rhyme I'm dumpin'
Healin' the blind, I promise to let the sun in
Sick of the dark ways, we march to the drummin'

Jump when they tell us they want to see jumpin'
Fuck that, I want to see some fists pumpin'
Risk somethin', take back what's yours,
Say somethin' that you know they might attack you for

'Cause I'm sick of bein' treated like I have before
Like I'm stupid standin' for what I'm standin' for
Like this war's really just a different brand of war
Like it doesn't cater to rich and abandon poor

Like they understand you in the back of the jet
When you can't put gas in your tank
These fuckers are laughin', their way to the bank and cashin' the check
Askin' you to have compassion and have some respect

For a leader so nervous in an obvious way
Stutterin' and mumblin' for nightly news to replay
And the rest of the world watchin' at the end of the day
In their livin'room laughin' like, "What did he say"?

Amen, amen
Amen, amen
Amen

In my livin'room watchin' but I am not laughin'
'Cause when it gets tense, I know what might happen
The world is cold, the bold men take action
Have to react to get blown into fractions

10 years old is somethin' to see
Another kid my age drugged under a jeep
Taken and bound and found later under a tree
I wonder if he had thought, "The next one could be me"

Do you see the soldiers that are out today,
That brush the dust from bulletproof vests away?
It's ironic, at times like this you pray
But a bomb blew the mosque up yesterday

There's bombs in the buses, bikes, roads
Inside your market, your shops, your clothes
My dad, he's got a lot of fear I know
But enough pride inside to not let that show

My brother had a book he would hold with pride
A little red cover with a broken spine
On the back he hand a wrote quote inside
"When the rich wage war, it's the poor who die"

Meanwhile, the leader just talks away
Stutterin' and mumblin' for nightly news to replay
And the rest of the world watchin' at the end of the day
Both scared and angry like, "What did he say?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0