crawling back to you

Tja!

Var hos ortopeden idag för att få reda på varför jag har ont medialt om knät. MR som jag gjorde för ett par veckor sedan visade inga skador, ingen artros, ingen vätska etc (som jag skrivit tidigare tror jag?), men det visade sig att det eventuellt var en av skruvarna som satt och skavde mot mediala ledbandet. Vi kom överrens om att jag ska komma tillbaka efter sommaren och röntga mig för att se så frakturen är helt läkt. Har jag fortfarande problem med skavningen och benet var läkt så tyckte han att man kunde testa med att operera ut den skruven, skulle tydligen vara komplikationsfritt och ett litet ingrepp.
Ang fotboll och belastning kunde jag go nuts, fick själv avgöra när jag tyckte att det gjorde ont och då kanske fundera på att vila. Lät okej ändå.
Var även en läkarstuderande som satt med på mottagningen, och shit vad ointresserad hon såg ut att vara. Ser jag ut så när jag skuggar läkare? Det hoppas jag verkligen inte!

Nu ska jag dra iväg till gymmet och mosa pattarna. 17.30 är det den första av tre MSF-föreläsningar för underläkarvikariaten (ffa för termin 9-11, men tänkte att det kunde vara kul att sitta där helt anspråkslöst och låta det som fastnar fastna, bara försöka ta in helt utan krav. Det är tydligen "akut buk" och "akut ortopedi" idag. Akut ortopedi passar ju bra dagen till ära.. :) 17.30 infinner jag mig alltså i Vesaliussalen inne på KI Solna.
Det slutar 19.15, men tänkte försöka smyga iväg några minuter tidigare för att hinna med tåget hem så jag kan se Unga läkare som börjar 20.00, torsdagstradition!

Go hard or go home.


Fyfan vad bra denna låten är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0