buktryck

Hôme. Fick till ett rätt bra pass. Började dock inte så bra, efter att ha fått i mig PWOn så började jag få skitont i magen. Typ en känsla av magsjuka/att magmuskulaturen krampade. Drog ändå i mig min blandning av EAA + kolhydrater när jag kom fram, och värken intensifierades en aning. Tänkte att jag kan fan inte vika ner mig, dags att tagga till. Så ignorerade smärtan, och den försvann. Vet ej när, märkte bara plötsligt att den var borta. Skönt.
Började med latsdrag i maskin, och serien såg ut såhär:

100kg x 12
120kg x 10
140kg x 7
160kg x 5
160kg x 4
140kg x 6
120kg x 9
100kg x 12

PB på 160 kg alltså. Har gjort 5or på 150kg förut, så 10kg mer. Blev en hel del set i denna övning idag, dels för att jag gillar att pressa på med set och köra färre övningar, dels för att jag körde så få set rygg förra veckan. Fick bra kontakt i latsen också. Efter latsdragen drog jag iväg ett par set i sittande maskinrodd (med viktmagasin, dvs inte den jag "brukar köra"). Körde fullmag och drog typ 10, 9, 7 eller nåt sånt, är enligt mig för lätt så orkade ej köra så många fler set där. Sen fick det bli lite bicepspump i form av 3 set maskincurl och 3 set stångcurl i cable, samt ett par set stångshrugs i smith, typ 100kg - 150kg - 180kg - 150kg - 100kg.
Avslutade med dom där 3 setten stångcurl i cable, men alla var upptagna (vilket är otroligt den tiden på dygnet... många som hänger i cablecrossarna helt enkelt..), så fick vänta 5-10 mins. Riktigt segt, men ville ha in den övningen i passet. Efter att jag tillslut fick iväg dom setten satte jag mig på cykeln och cyklade 45 minuter. Ska ut och gå med en polare vid halv 6 så ville inte cykla för länge - vill ju inte gå ner för mkt, måste minimera ev muskelförluster. Gick förövrigt ned 0.8kg förra veckan, vilket är lite för mkt, men sålänge det inte är över 1kg så är det okej ändå.
Efter passet drog jag in på Willys för att bunkra upp med lite Kesella. Träffade en gammal räv till polare där som jag tränade med i början av min "gymkarriär". Han körde väldigt mycket bröst då, och han är tydligen uppe i 155kg bänkpress - stark jävel! Han hade iaf precis flyttat till Tumba (där jag tränar) och skulle eventuellt börja på mitt gym - GRYM reunion. Det vore asballt att få en träningspolare som är STARKARE än en själv (iaf i bänk, tror fan jag är starkare i allt annat iofs). Coolt att få lite boost i den övningen. Han skulle hursom höra av sig och hänka på någon gång för att provträna.

Nu ska jag skriva lite på uppsatsen innan det är dags för promenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0