10 saker jag hatar när jag styrketränar

  • När folk ska prata/ställa frågor INNAN ett set (visst, man kan snacka mellan seten, men när jag stoppar in hörlurarna igen så vill jag fan ladda och fokusera, det borde vara ett allmänt vedertaget "tecken") eller UNDER ett set

  • Folk som inte plockar av viktkakorna efter sig
  • Folk som ställer sig för nära och kör någon övning när man bänkar/markar. Fokuset går ju till att undvika att nita dom med stånge
  • "Leader of the pack"-typen, som lär ut sjukligt strikta och långsamma tekniker i övningar till sina followers, medan han själv går och banangungar upp 100% mer än vad han egentligen klarar. Hypocrit much?
  • Folk som lämnar vikter på golvet
  • Crossfitare, och annat löst folk, som ockuperar varenda jävla maskin och gymmets alla stänger samtidigt
  • Folk som sitter och stirrar på en hela tiden. Jävligt obehagligt och irriterande
  • Folk som inte är där för att träna, utan kliver in i vanliga kläder och sätter sig där dom är mest ivägen, bara för att jiddra med kompisen
  • Folk som kör övningar i bänkpressen, som INTE involverar stången. Vafan, varför kör man inte dessa nån annanstans?
  • Folk som tillrättavisar andra som de till synes inte känner. Är deras utförande skadligt (typ bananrygg i marklyft) så kan jag förstå, även fast jag själv aldrig gör det såvida jag inte blir tillfrågad om tekniktips, men när det kommer till t.ex optimal fotplacering i benpressen, eller hur brett man ska hålla i militärpress så blir det bara larvigt och påträngande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0