p

Började kl 13 idag och fick som sagt en riktigt skön sovmorgon. Gick upp vid 10 och läste lite akutmedicin och tog det lugnt, skön start på dagen. Bestämde mig sen för att ta bilen till sjukhuset, vilket var ett dumt misstag - det fanns fan inte en enda parkeringsplats.. Cirkulerade runt där ett bra tag, och tillslut var det en bil som åkte, varpå jag var snabb med att ta platsen - var inte den enda bilen som cirkulerade där nämligen. Kom sen typ 5 minuter sent till akuten, så var inte så farligt ändå.
Dagen har sedan rullat på bra och gått jäkligt snabbt. Jobbade tillsammans med Magnus idag med, och i vårt team hade vi en sjuksyrra som var jäkligt trevlig, duktig och snygg! Gjorde dagen lite bättre helt enkelt.

Slutade vid 20 och var hemma vid halv 9. Hade tänkt dra och gymma, men orkade inte, blev lite för sent och dåligt med mat under dagen, så tar det imorgon. Har lagt mig i sängen och tittar på "Dumpad" istället :)

Fick förresten vara med på ett hjärtstopp idag igen, bra erfarenhet! Fick rysningar i hela kroppen när de satte urinvägskateter på honom, efter att själv ha fått en när jag bröt benet som var riktigt jävligt.


Hjärtinfarkt med ST-höjning
Pneumoni
UVI
Bröstsmärtor (Stress-relaterade, bröstmuskelsmärta)

Läser dessa imorn, har inte riktigt haft orken ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0