njure

Nu är det snart fredag igen - känns som veckorna springer iväg. Har snart gått 2 månader sedan sommarlovet..
Denna vecka är jag på njurmedicin. Har en översocial underläkare som handledare, riktigt jävla skön är han. På en remiss för en njurtransplanterad patient där transplantatet hade blivit sjukt, skrev han att "njurtransplantatet pajjat". Haha! Skulle kunna tänka mig att jag också skulle kunna göra sånna saker. När man läser folks remisser, anteckningar, inskrivningar etc så är det alltid ett så jäkla formellt språk (vilket kan vara väldigt bra i sig så att man förstår vad folk menar), men man märker verkligen att många ska använda sig utav "svåra" och sällan använda ord bara för sakens skull. Lite kontrast mot hans remiss mao.
Det finns en annan underläkare på avdelningen som också är jävligt skön. Jag vet att jag dragit det förut, men under min uppväxt och bland mina polare utanför läkarlinjen så har det alltid varit ett visst tugg (rätt vulgärt, man håller inte tillbaka etc), men bland läkare och läkarstudenter finns det ett visst stereotypiskt sätt att vara på som är helt tvärtom. Därför är det skönt när någon kommer och inte alls är så. Den här underläkaren har det där tugget som jag är van vid. Han berättade att han varit med om att en narokosläkare blivit inkallad till sjukhuset igen efter att ha varit påväg hem, så hade han kommit tillbaka med sin hoj, gått upp till patienten och intuberat denne iförd fullt mc-ställ. Haha!
En annan frisk fläkt på avdelningen är en skitsnygg sjuksyrra! Hon är dessutom ansvarig för en av mina patienter, mums!

Ikväll är det bröstpass som gäller, som vanligt på torsdagar! Får även finbesök från Linköping - niice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0