sork

Nu är tentan äntligen skriven! Vaknade 5 i 6 imorse och drog min vanliga rutin - in i duschen och drog en bamyl koffein som profylax mot huvudvärk, läste igenom det viktigaste och sökte runt på lite diverse saker medan jag käkade frukost och avslutade med att titta på Hubble Deep Field-videon som jag har skrivit om förut. Länkar in den nedanför i slutet av inlägget. Runt 20 över 7 drog jag mig ut mot bilen (fick ta den idag igen för att slippa pendelförseningar etc). Tentatiden var halv 9 till 12, och vi runt halv 11 kände jag mig ganska klar. Det var mestadels infektionsfrågor. Nailade en "sorkfeber" samt chansade på en behandling på PCP och hade rätt, var dock rätt rökt på vilken dubbelbehandling man ger Autoimmun hepatit - kom ihåg att det var prednisolon men inte att det var azatioprin också..nåja på det stora hela kändes det bra.

Efter tentan så bar det iväg till gymmet. Kände mig jävligt frusen så matade tigerbalsam för att undvika skador. Passet gick väl sådär, tror det finns en del kvar att hämta speciellt i förstaövningen som INTE var bänk denna gång (trots att bröst stod på schemat).

Imorgon är det matchdag! Högdalen står för motståndet och det utspelar sig i Skärholmshallen om jag inte missminner mig. Go syrran!

pärlorna!



Kommentarer
Postat av: helen

jaa. det är lite svårt, har ju ingen aning om hur saker o ting funkar men jag tar det som det kommer :)



absolut det ska jag göra!



haha kinesiskan går verkligen såddär. eller, det går rätt kasst egentligen, den stora räddningen är ju att vi får använda lexikon haha :D men det är sjukt svårt. nivån blev liksom väldigt hög på en gång då 90% av mina klasskompisar endera bor i kina, har en kinsisk flick/pojkvän eller har läst kinesiska tidigare, så läraren hoppar hela tiden över flera nivåer "eftersom vi redan kan det". men vi är typ 3 stycken som är helt blåbär och inte kan det, så vi får kämpa som satan. men det går och det är ganska roligt. och så lär vi oss ju faktiskt mer (förhoppningsvis) än om de hade lagt undervisningen på en lägre nivå, vi får bara plugga lite hårdare för att hänga med :)

2011-10-09 @ 22:10:38
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0