jour

Igår började jag halv 10 och slutade 21.

Dagen började med föreläsningar fram till lunch. Vi hade endokardit och herpesvirus. Vi skulle även ha haft ortopediska infektioner, men föreläsarens barn var sjuka så han var tvungen att stanna hemma, så den föreläsningen flyttades fram till imorgon. Riktigt bra föreläsningar!
Efter lunch hade vi beside-undervisning till kl 15. Första timmen fick vi se en patient med neutropen feber och en med lungtuberkulos. Andra timmen bjöds det på en pulmonalis-endokardit och en stabiliserad post-sepsis patient. bra och illustrativa fall med bra genomgång efteråt, speciellt de två första patienterna.

Direkt efter bedside-undervisningen började med jour-pass på infektionsakuten. 15-21. Gick med en jäkligt duktig, pedagogiskt och allmänt bra ST-läkare. Han lät mig handleda en patient (med pyelonefrit), jag fick testa att ta en LP och vi diskuterade jäkligt mycket där jag lärde mig en hel del.

21.40 kom jag hem och en knapp timme efter det däckade jag i sängen, så det blev inte mycket "råplugg" gjort igår. Idag börjar det istället på riktigt - plugg of death and agony. Tenta på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0