15-21

Idag hade syrran match igen, både med damlaget och damjuniorerna. Och som den trogna supporter jag är så var jag självklart på plats i Tullingehallen för att titta på båda.
Den första, med damlaget, var mot Råsunda. De låg sist på 0 poäng efter 2 spelade matcher och vi låg 2a på 6 poäng efter 2 spelade matcher (ettan hade 7 poäng men hade istället spelat 3 matcher). Det var en riktigt trevande match med väldigt dåligt spel från vår sida i första perioden. I andra toppade vi och gick ner och nötte på 2 kedjor, och då började det lossna lite, men det var ändå resultatmässigt jämnt efter 2 perioder. I tredje lyfte tjejerna sig dock en hel del och vi kunde vinna den tredje perioden med 6-1. Totalt blev det 8-2. Överlag ganska dålig match med lågt tempo och många individuella misstag, men skönt att få med sig 3 pinnar och en, resultatmässigt, ganska stabil seger.
Såhär ser DAM-tabellen ut:



Direkt efter var det match med juniorlaget. Där spelar de i DJ elit. Det var första matchen för säsongen och vi tog emot (nykomlingarna?) Väsby. Trots att de flesta redan hade spelat en match innan så lyckades de hålla ett riktigt bra tempo. Spelet var grymt bra (iofs var motståndet inte direkt något att hänga i granen) och vi vann med 10-1. Bra resultat!

Kvällen spenderas med seminarieuppgifter inför tisdagens "blandade-fall-seminarium". Känner att jag måste få en del av det gjort idag, då jag ska vara på infektionsakuten 15-21 på måndag och inte lär hinna läsa så mycket då.
Ungefär hälften av fallen är gjorda, där jag har diagnostiserat en tuberkulos, antibiotika-associerad diarre, influensa, impetigo (svinkoppor), HIV, pyelonefrit och mononukleos. Tänkte försöka bli klar till halv 10 då det är Ironman på TV. Blir en lugn plugg/tv-kväll med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0