biel

I min lista från i förrgår skrev jag att jag ville säga till vår kursledning att vi vill ha våra tentaresultat nu. Det verkar som om de läser min blogg?! Nog lyssnade de på mig alltid. Igår innan föreläsningarna kom resultaten ut på kurswebben. Jag klarade mig med väldigt god marginal, på både åldrande delen och den kliniska farmakologin.

Idag började jag som sagt 07.50. Känns inte som jag har sovit nånting inatt. Min patient som jag fick ta var lite klurig. Det säkra var att han hade eksem samt en förstorad lymfkörtel. Sen hade han möjligtvis psoriasis eller seborrisk keratos. Lymfkörteln skickade vi remiss för finnålspunktion, och psoriasis-utslagen tog vi en stansbiopsi på. Eftersom jag gjorde en stansbiopsi sist fick jag nöja mig med att lägga lokalbedövning denna gången, men ingrepp som ingrepp!
Eftermiddagen bestod av föreläsningar, där ingen av föreläsarna hade fått upp sina föreläsningar på kurswebben.. Den första sprang och skrev ut till alla men den andra sa bara att hon skulle se till att dom kom upp. Gav snabbt upp mitt försök till gammal hederlig "vit-sida-anteckning" då hon drog igenom slidsen snabbare än en tonårskille hos Jessica Biel (makes sense?!)

Imorgon börjar jag kl 13. Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0