stans

Kom precis hem efter en riktig heldag i plugget. Började 8.30 med studentmottagning. Först hade vi genomgång av patienterna som ena halvan av gruppen hade haft. De hade fått dela på 2 patienter, 3 uteblev vilket var rätt trist. Sedan fick vi våra egna patienter. Jag fick en ung tjej (yngre än mig) som kom in med utslag i ansikte och på armar. Ställde diagnosen Atopiskt eksem, vilket visade sig vara rätt. Behandlingen består i att använda sig av grupp 3 steroider för att slå snabbt och sätta ut snabbt, men även mjukgörande kräm. Tacrolimus-kräm i ansiktet. Atopisk eksem är något som kommer i cykler i livet för de som har det, så det gäller att behandla när det kommer tillbaka bara. Funkar inte steroider så bra kan man använda sig av kalibad och UV-ljus.
Fick även stansbiopsera en kursares patient! Så jäkla roligt med lite praktiska ingrepp ibland, man får lite kirurg-feelings. :)

Ikväll är det kvartsfinal i junior-SM för syrran. Dom vann ju sin kvartsfinal i SM och får troligtvis möta Täby som jag skrev om förut. Ikväll är det dock kvartsfinal igen men den här gången i junior-versionen som sagt. De har i princip hela sitt damlag intakt ändå, rätt ungt lag. Tyresö Trollbäcken står för motståndet, som de slog ut i åttondelen i dam-SM med 4-1 (de spelar i div 1, ligger typ 5a tror jag).
Jobbigt att det är Milan - Barcelona ikväll också, men valet var rätt lätt. Hinner se lite av försnacket iaf, matcherna börjar samtidigt sen (20.45).

Imorgon har jag sovmorgon till kl 13 då föreläsningarna börjar. Vi har även seminarium sen till 16.30, men i helhet en ganska kort dag vilket är skönt. RIKTIGT skönt med sovmorgon, gick upp alltför tidigt imorse..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0