sölna

Andra föreläsningsdagen på hudmomentet har precis avslutats och jag kom hem för nån halvtimme sen. Upplägget är att vi ska ha 3 stycken studentmottagningar, en venereologimottagning och en gästrond på en av två avdelningar (b-nånting, kommer ej ihåg, tror ena var b13) per grupp på förmiddagen. Föreläsningarna ligger sen på eftermiddagarna, 13-16. Det betyder att när man inte har något av ovanstående på förmiddagen så har man en fantastiskt skön sovmorgon! Så var det för mig och och imorgon, sen har jag mottagning 07.50 - 12 på onsdag, sovmorgon torsdag och sedan rond 11-12 på fredag. Ganska skönt schema faktiskt, och väldigt skönt då det är i Solna. När vi börjar 07.50 måste jag gå hemifrån 20 över 6 för att hinna byta om å så, vilket är mindre skönt. Tur att det bara är 3 gånger på hela kursen.

Fick även schemat för SVK'n idag - Hjärtklappning, stroke och plötslig död. Det schemat verkar också helt överkomligt. Skönt att det är på Huddinge sjukhus!

Imorse när jag gick till skolan tog jag vägen igenom KI-campuset i Solna, och vilka flashbacks man fick! Vi var ju där hela tiden de tre första terminerna, och en stor del av termin 4 också:



Det där är en del av huvudbyggnaden, där vi hade i princip alla föreläsningar, och en hel del anatomi- och histologiundervisning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Hur var tentan för SVK-kursen "Hjärtklappning, stroke och plötslig död"?

2014-05-22 @ 23:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0