PPP

Idag har jag varit på infektionsakuten! Jag gick dit med lite rädsla och höga förhoppningar, men vi hade 3 patienter innan lunch..... Snacka om lite att göra! fallen var intressanta, men det var lite trist att tempot var så otroligt jävla långsamt. Handledarna som var där var dock väldigt trevliga - förklarade hela tiden vad olika saker innebar och svarade glatt på frågor. Funderar på att kolla om jag kan komma dit något kvällspass istället altenativt en eftermiddag i början av veckan, känns som det finns mer att se då. En sak om det är svårt att hitta "arbetsuppgifter" till mig, det behöver jag absolut inte, jag vill mer se så mycket som möjligt så att jag har lite erfarenhet av saker när jag själv står där en dag som jour. Fick iaf se en trolig urosepsis, en början till sepsis med troligt lungfokus samt en tropisk parasitinfektion i form av en trolig strongyloides stercoralis (med ett grymt illustrativt "utslag" på huden - parasiten sitter precis under huden).

Nu sitter jag i bibblan och gör klart min del av powerpointspresentationen om endokardit. Har bara den kirurgiska behandlingen kvar att skriva om. Klockan 3 slutar en kursare, och då ska vi gå å lira lite pingis på KI-gymmet. Det är otroligt jäkla lungt på bibblan idag, och det känns faktiskt jäkligt geekigt att sitta kvar och plugga en fredag, men jag försöker intala mig att det enbart är pga att jag väntar på pingis-sällskapet, men jag kan inte låta bli att erkänna att det är rätt rogivande - skönt med lite extra tid liksom.

Nu ska jag återgå till powerpointen, på återseende.

Kommentarer
Postat av: Mimmi Webdesign

Behöver du hjälp med designen på din blogg?



Vi skapar personliga bloggdesigner på beställning och arbetar efter just dina önskemål tills dess att du är helt nöjd.



Välkommen att ta en titt in till oss, se vår portfolio och låt dig inspireras! http://www.mimmiwebdesign.com

2011-05-27 @ 14:50:34
URL: http://www.mimmiwebdesign.com
Postat av: william

lycka till med powerpointen:D

pingis är väldigt rolgit att spela.D

2011-05-27 @ 15:17:24
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0