infektion

Första dagen på denna periods praktik avklarad! Hade bara halvdag på avdelningen så hann i princip bara ronda, men fick skriva en CVK-remiss och ringa neurokonsulten (som inte svarade, så ringde neuro-bakjouren istället, som lät hyffsat stressad :d). Vi ville ha en bedömning av hur man skulle gå vidare efter ett CT-hjärna-utlåtande, men det var tydligen inget mer vi behövde göra så vi kunde skicka hem patienten.
Efter lunch var det 2 föreläsningar, men dom lät så jäkla tråkiga så hoppade dom (kanske ffa då en av föreläsarnas namn var Aldorna Dlugosz, vilket gav mig vibbarna att det skulle vara en utländsk disputerare - och min erfarenhet av sånna föreläsningar är att dom är ganska kassa).

Nu kommer jag att spendera ungefär 2 veckor på infektion och det känns bra. Väldigt nervöst då vi i princip bara haft 2 dagar infektions-föreläsningar så det känns inte som man kan sådär jättemycket, men det var därför jag valde infektion. Det är bra med utmaningar, dessutom tror jag att man kommer lära sig otroligt mycket. Här är infektionshuset:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0