beemer

Idag damp min inflammationsbok ned i brevlådan. Den var slut på harry's böcker på både campus solna och huddinge, så fick beställa den från adlibris. Inflammation av Johan Mölne och Agnes Wold, 522 bagis. Rätt överkomligt ändå, sen är det jäkligt skönt att ha en svensk bok. De amerikanska tenderar att bli ungefär 600 sidor för långa och med alldeles för mycket off topic för att det ska vara värt att läsa inför en tenta. Sen att det är MYCKET roligare, bättre och intressantare att läsa dom när man har tid och enbart för sitt eget vetande är en annan sak. Jag har även hört att denna bok ska vara väldigt bra! Funderar på att ta med den och min akutmedicinbok till USA så jag har lite läsning, utifall jag nu inte läser ut den under kursens gång.
Appropå USA så har Thomas (som jag ska resa med) fixat en kul nedräknare - http://www.timeanddate.com/counters/customcounter.html?msg=tid+kvar+tills+staterna+ligger+f%F6r+v%E5ra+f%F6tter&day=16&month=06&year=2011&hour=07&min=00&sec=00&p0=239. Nu är det tydligen 3 miljoner 67 tusen sekunder kvar, eller ungefär 35 och en halv dag.

Idag har jag varit ledig, vilket jag även är på fredag. Det har varit jäkligt skönt, men det blir rätt segt att sitta inne och plugga/sitta vid datorn/kolla tv när det är så jäkla varmt. Tur att Sverige spelar nu ikväll så att det har hunnit bli lite svalare. Tjeckien - USA som nästan precis slutade var en riktig kanonmatch, fysana vad tjeckerna är bra! men som sagt, lite för varmt att sitta stilla och glo..

Imorgon har jag en rätt skön dag, börjar kl 10 med en föreläsning på 45 minuter. Därefter har vi en minitenta med självrättning och utan insamling, bara för ens egen skull alltså. Sedan har vi gemensam lunch under självrättningen och därefter slutar vi. På kvällen är det bröst och då ska jag börja med en bröstpressmaskin för omväxlings skull (intresseklubben?). Brukar börja med bänkpress som är en av de tre stora, och som bör vara ett självklart val på bröstpassen då det ger helkroppsträning (axlar, triceps, bröst, mage, rygg), men nu tänkte jag att jag skulle variera lite. Får se hur det går, men skönt att inte ha någon speciell prestationsångest inför det iaf!


"The better you get, the less you run around showing off as a muscle guy. You know, you wear regular shirts-not always trying to show off what you have. You talk less about it. It's like you have a little BMW-you want to race the hell out of this car, because you know it's just going 110. But if you see guys driving a ferrari or a lamborghini, they slide around at 60 on the freeway because they know if they press on that accelerator they are going to go 170. These things are the same in every field"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0